Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du en första generationens iPod Nano? Dags att byta...

Tråden skapades och har fått 98 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-12-31 11:44
Ursprungligen av iTiger:

UPS är rena skiten! Fattar inte varför Apple inte kan använda alternativa leveransmetoder...

Ja, varför kan de inte slå en signal när de försöker leverera?
Nu måste jag ringa dem på måndag och får antagligen inte leveransen förrän tisdag.

De verkar ha skickat mailet efter att de skickade iPoden, får min på måndag.

Är väl just det att de är väldigt mycket bättre än alla andra i USA. Resten av världen är liksom mindre viktig...

Då har jag fått min! En silver iPod Nano på 8 Gb. Tack så mycket, Apple

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-02 13:35

Jag skickade in tre stycken. på två av dom står det; 6/12 "Produkt replacement pending" Vad betyder det?
På den tredje står det att jag skickat in "ett tomt paket"

Någon som vet vart man vänder sig?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-02 14:23
Ursprungligen av Yes:

Jag skickade in tre stycken. på två av dom står det; 6/12 "Produkt replacement pending" Vad betyder det?
På den tredje står det att jag skickat in "ett tomt paket"

Någon som vet vart man vänder sig?

En _vild_ gissning är att man de väntar på att ha en ersättningsprodukt att skicka ut.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-04 22:23

Jag har fått besked om leverans (en 6:e gen.) och ett trackingnummer som ska gälla hos UPS, men där får jag fortfarande inte upp min leverans 1 1/2 dag efter beskedet.

Uppdatering
Nu har den kommit... via posten och AVI.

Senast redigerat 2012-01-05 20:02
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-05 08:58

Första låg i postlådan igår när jag kom hem. Sweet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-05 09:49

En gen 6 har skickats iväg till mig, leverans efter helgen. En fungerande ipod med mer lagringsutrymme helt gratis är trevligt

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-05 18:10

Andra kom idag

Får nog ringa om tredje som dom verkar ha tappat bort

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-01-05 19:27

Fick mail idag om att ersättningspoden är skickad

Jag har också ett mail idag.
Hur vet ni att det är 6:e gen som skickas, jag har ett serienummer i mailet, var söker jag med detta vilken modell av Ipod som är på väg till mig? Kan ju vänta till måndag /tisdag men jag vill veta redan nu?

Lite snabb. Hittade ett sätt att logga in på apple .support, med apple ID ser jag att jag har att vänta en 6:e G antagligen 8 GB, mer än den 2 GB jag skickade in

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-06 22:00
Ursprungligen av macdanne:

Jag har också ett mail idag.
Hur vet ni att det är 6:e gen som skickas, jag har ett serienummer i mailet, var söker jag med detta vilken modell av Ipod som är på väg till mig? Kan ju vänta till måndag /tisdag men jag vill veta redan nu?

Lite snabb. Hittade ett sätt att logga in på apple .support, med apple ID ser jag att jag har att vänta en 6:e G antagligen 8 GB, mer än den 2 GB jag skickade in

Annars kan man söka här, http://selfsolve.apple.com

  • Medlem
  • 2012-01-10 13:00

Fick min 6 Gen, 8 Gb idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-10 13:32

Och jag fick en likadan precis. Gamla sladden verkar fungera också.

Där landade även min

Hoppas bara det inte blir något knas med hårdvaran jag brukar ansluta ipoden till (väckarklocka, stereon). Den står och synkar nu. Ska kolla sen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-12 09:15

Jag har fick ett mail den 10, alltså för två dagar sedan att min nano ska ha skickas dagen innan och att får räkna med två dagar. Vad jag undrar är att jag har i mailet fått ett spårningsnummer men det verkar inte gå och söka. Nån som vet nåt?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-01-12 09:57
Ursprungligen av liganen:

Jag har fick ett mail den 10, alltså för två dagar sedan att min nano ska ha skickas dagen innan och att får räkna med två dagar. Vad jag undrar är att jag har i mailet fått ett spårningsnummer men det verkar inte gå och söka. Nån som vet nåt?

Samma för mig. Dessutom var jag borta den dag de antagligen ringde på dörren. Men ipoden kom ändå via avi från posten

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-13 15:45
Ursprungligen av andas:

Samma för mig. Dessutom var jag borta den dag de antagligen ringde på dörren. Men ipoden kom ändå via avi från posten

Jag höll tummarna och trodde att den skulle komma idag, vilket den gjorde Jag fick som du en avi i brevlådan. Stack direkt när jag upptäckte att jag hade fått avi:n.

Senast redigerat 2012-01-13 16:59

Hmm... det här kan bli en dyr affär till slut märker jag.

Jag hade ipoden i väckarklockan men satte telefonen på väckning som reserv. Gissa vilken jag vaknade av? Ipoden har inte tagit laddning heller. Så det blir till att köpa ny väckarklocka. Har inte hunnit testa än med dockning vid stereon.

Jag fick mail den 6/1.
"Din begäran om service har slutförts och din (IPOD NANO) skickades den 2012-01-05. Räkna med två arbetsdagar för leverans (fem arbetsdagar om produkten är en iPad med personlig lasergravyr)."

Vad är det för vits att ge en ett trackingnummer som inte fungerar?
Jag har varit hemma hela veckan, men varken UPS eller Posten har knackat på.

Nanon funkar i dockan i stereon. Det var positivt onekligen. Men jag får kolla på ny väckarklocka.

Nu har jag lärt mig att man roterar skärmen med två fingrar också. Jag hade i bakhuvudet att den skulle autorotera men det var fel.

Ni kan vara lugna! Jag fick min igår, direkt i brevlådan! Snyggt!

Tog väldigt lång tid för min inskickningslåda att dyka upp, så jag ringde idag. Tydligen hade lådan försvunnit i julruschen, så de skickar en ny. Hoppas innerligt att de inte lyckas gräva fram en bortglömd jävel av den gamla modellen bara för mig, för det vore riktigt skoj att få prova på en av de nya balla nanosarna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-16 15:04

Det verkar ju som om alla har fått den nya varianten, så det får nog du också

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-19 00:00

Får man bara ipoden i ett kuvert eller kommer den i förpackning med lurar o allt?

Ursprungligen av estrea:

Får man bara ipoden i ett kuvert eller kommer den i förpackning med lurar o allt?

Jag fick bara själv iPoden i en transportförpackning. Ingen laddkabel, inga lurar...

Vilket fraktbolag skickas den med? Vette f-n vart min har tagit vägen.

Min skickades med UPS. Men känns som det varierar mellan UPS och TNT när Apple skickar.

Min kom med posten.

Bevaka tråden