Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig att välja äventyrs-kamera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag tänkte komplettera min befintliga kamerautrustning med en kamera att använda vid skidåkning, bad med barnen och andra tillfällen där man inte orkar eller har möjlighet att ta fram sin systemkamera.

Vilka åsikter och erfarenhet har ni samt vad är de viktiga kriterierna för en "äventyrs"-kamera?

Jag har hittat följande kameror vilket representerar ev vad jag söker utan att veta om de är bra eller om de uppfyller viktiga kriterierna. Självklart är bra bilder viktigt.

Nikon COOLPIX AW100 Orange - Nikon - Rajala Pro Shop

Sony DSC-TX10 Green Stryktålig kompaktkamera med Full HD-video och 3D-stöd!

Ser fram emot konstruktiva åsikter!

Tack!

// Daniel

Jag har förtydligat trådens rubrik. "Kamera / Äventyr" säger inte ett dugg om vad frågan faktiskt gäller.

/Mod

Det beror lite på huvudanvändningsområdet. Om det i huvudsak är en familjesemesterkamera skulle jag gått på någon av kompaktarna och då skulle jag välja Nikonen. Har själv en tidig Olympus som inte på något sätt tar imponerande bilder på något sätt men som är mycket bättre än att inte ha bilderna alls (om man är på stranden tex). Fördelen är också att man i princip orosfritt kan låta barnen experimentfotografera utan att ha en vuxen över axeln hela tiden.

Om det handlar om mer äventyrsfotografering verkar ju GoPron klockren.

Vet inte om du får ut så mycket av detta men en tanke att ha med sig är också hur enkelt handhavandet av kameran är när du filmar. Har märkt att det tenderar att bli mycket mer filmande än jag räknade med med den stryktåliga kameran.

Tack för snabba och intressanta svar. GoPro skapar ju ett ha-begär utan dess like men är nog mer än vad jag tänkte mig. Jag tänkte på förbi Rajala och testa Nikon Coolpix i veckan. Återkommer med en review.

Tack!

// Daniel

1
Bevaka tråden