Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt laddningsproblem.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone 4s beter sig minst sagt underligt. När jag stoppar i kontakten för laddning från elkontakt så står det inte att telefonen laddar, kollar jag efter en timme eller så har ändå procenten ökat något, men inte mycket. Har jag kontakten i och startar om telefonen så kommer laddningsljudet och telefonen laddar som vanligt, så måste jag göra varje gång för att ladda den fullt.

Mjukvarufel tror jag och vill återställa telefonen. Jag kopplar telefonen till datorn, den hittar den inte. Inte ens om jag startar om telefonen vilket fungerar när den är kopplad till eluttaget. Alltså kan jag inte återställa den.

Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa detta tro? Man vill ju helst undvika att lämna in den och bli utan telefon en längre tid, åtminstone innan man testat allt annat.

Skräp i kontakten? Blås/borsta rent och prova igen. Provat en annan kabel?

testat två kablar med samma problem.. men är det smuts borde inte det funka bara för man startar om den och bli skillnad mellan om el tas från eluttag eller datorn?

Körde luftrensning nu och ingen skillnad...

Har du startat om datorn? Gjort en hardreset på telefonen (ström+hemknappen tills telefonen startar om och Apple-loggan syns)?

Vilket operativsystem kör du på dator/telefon?

Ursprungligen av Mattias Svensson:

Min Iphone 4s beter sig minst sagt underligt. När jag stoppar i kontakten för laddning från elkontakt så står det inte att telefonen laddar, kollar jag efter en timme eller så har ändå procenten ökat något, men inte mycket. Har jag kontakten i och startar om telefonen så kommer laddningsljudet och telefonen laddar som vanligt, så måste jag göra varje gång för att ladda den fullt.

Mjukvarufel tror jag och vill återställa telefonen. Jag kopplar telefonen till datorn, den hittar den inte. Inte ens om jag startar om telefonen vilket fungerar när den är kopplad till eluttaget. Alltså kan jag inte återställa den.

Vad kan problemet vara och hur kan jag lösa detta tro? Man vill ju helst undvika att lämna in den och bli utan telefon en längre tid, åtminstone innan man testat allt annat.

Laddar du med originalsladd/laddare eller någon kopia?

Det är ju uppenbart något fel på telefonen. Byt på garantin.

Jag kör senaste mjukvaran på båda och apples egna sladdar.

Är det så enkelt at bara gå in byta på garantin då eller blir man utan telefon i massa veckor?

Gjorde en hardreset och hjälpte inte alls. återställa telefonen kan man väl inte göra om inte telefonen får kontakt med datorn å syns där via usb-sladden? Via wifi syns den i itunes dock..

Du kan testa Settings / General / Reset / Erase All Content and Settings.

Då tar den bort allt som finns på telefonen och ska vara som en återställd.

Funkar inte det ovan så blir det att lämna in den.
Om du köpt den från Telia eller från ett annat EU-land så kan du nog få den utbytt på en gång hos Lan-Master.
Hem

I annat fall så får du lämna in den där du köpt den och bli av med den ett tag, massa veckor tror jag inte det handlar om.

har köpt den på en telia-butik i Uppsala med Halebop-abbonnemang.

Jo sett man kan radera alla inställningar där, men frågan är hur jag återställer den från icloud efter det?

Telefonen "återställs". Efter radering osv så kommer den bli som en ny telefon och du får ställa in iCloud m.m.

Ursprungligen av keptang:

Telefonen "återställs". Efter radering osv så kommer den bli som en ny telefon och du får ställa in iCloud m.m.

Ska testa detta som ett sista försök.. Vill verkligen inte vara utan telefon.. Bara inget kräver att man måste koppla in telefonen i datorn efter för då är jag körd ändå?

Nej, med iOS 5 behövs ingen dator längre.

Provat det enkla tricket att ta en torr tandborste och torka rent i kontakten ?

Ursprungligen av Goflorp:

Provat det enkla tricket att ta en torr tandborste och torka rent i kontakten ?

Testade luft på burk utan framgång.. tror dock ej det är kontakten, för när jag startar om telefonen med sladden i så kommer laddningsljudet när den startar och den laddar som den ska. men drar jag ur sladden och sätter i den igen laddar den inte. Dessutom hittar datorn den aldrig när jag kopplar in den där..

Återställde skiten och fortfarande samma problem.. bara att lämna in skiten..

Luft på burk får inte bort ingrodd skit på kontakterna. Torr tandborste kommer åt skiten.

Du borstar väl tänderna, inte använder du väl tryckluft då?

Ursprungligen av suddgummi:

Luft på burk får inte bort ingrodd skit på kontakterna. Torr tandborste kommer åt skiten.

Du borstar väl tänderna, inte använder du väl tryckluft då?

Nä men varför skulle smutsen vara ett problem när jag stoppar i kontakten men inte när jag startar om telefonen med kontakten i?

Grävde med tandborste med men inget har hjälpt så blir att lämna in skiten

1
Bevaka tråden