Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV som trådlös basstation?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det borde gå alldeles lysande att koppla in bredbandskabeln direkt i Apple TVn och sedan få den att dela ut uppkopplingen. Då har man ju en Airport express fast med bildöverföring också.

Om man kan lägga dit ett USB minne på 32gig så har man en liten filserver på nätverket också..

Nu är bara frågan, hur gör man? Och vem blir först?

//K

Är det verkligen inte någon som genomfört detta fulhack ännu?

Det måste ju vara en finfin kombo att kunna köpa en AppleTV, jailbrejka den och köra den både som AppleTV och som trådlös WiFi Router..

//K

ATV saknar nog hårdvara för att bli en router. Det räcker inte med ett wifi-kort antar jag.
Påminner om min 6-åring som undrade varför inte TV'n kunde filma henne - den visar ju film hur lätt som helst :-).

Och om den då ändå skulle kunna vara router och fildelare, så vore väl ändå poängen att den fortfarande skulle kunna spela upp HD-film trådlöst, utan att tappa frames? För om den skulle tappa frames för att routerdelen var under belastning så blir den ju helt värdelös som ATV. Och då faller ju hela poängen eftersom en APV är dyrare än en router. Jag tror att det inte går, eller är för svårt helt enkelt.

Uh?

1. AppleTV har i princip samma mjukvara och hårdvara som iPad och iPhone
2. iPad och iPhone kan agera router, och detta kompromissar inte deras funktionsduglighet som handhållen enhet
3. Det är år 2012, om man kan bygga en apple TV så kan man också få den att prioritera trafik

Att Apple valt att inte lösa det är för att de har en marknadsmodell som bygger på produktsegmentering.

Att någon annan inte löst det är nog för att ingen tänkt tanken eller orkat tagit tag i det.

Att det inte skulle vara möjligt håller faktiskt inte alls. En AppleTV har ljusår mer datakraft än valfri hemmarouter.

ATV är väl dessutom billigare än en apples routers undantaget den enklaste, inte dyrare?

//K

1
Bevaka tråden