Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Mail från 99.se fortfarande till mac.se IMAP konto istället för rossa.tidningsstallet.se

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-02-08 21:06

Hittade inte mac.se forumet men det finns kanske inte kvar då 99.se inte har något att göra med mac.se länge. Tänkte att jag tar upp mitt problem här i Loungen då det säkert finns andra mac.se användare här.

Jag har gått över till nya ägaren för mac.se och undrar om någon annan har samma problem som jag att mail från 99.se t.ex prenumerationer på trådar från forumet fortfarande kommer till gamla IMAP kontot för 99.se och inte det nya hos rossa.tidningsstallet.se.

Detta resulterar i att jag inte ser mailen från 99.se i iPhonen för jag har inte kvar IMAP kontot där men på iMacen har jag det och där ser jag dem.

Någon annan som har samma problem och hur har ni löst det? Någon inställning som jag missat? Eller är det något generellt?

Det beror på att 99mac skickar sina utgående mail via mail.mac.se och ditt gamla konto ligger kvar där. Mailservern antar självklart att ett konto som ligger lokalt är "rätt". Du får kontakta Jonny och be honom ta bort gamla mac.se konton från mail.mac.se alternativt skapa en routingregel som löser problemet.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2012-02-08 21:32

Okej tack då ska jag göra så.

1
Bevaka tråden