Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg iPhoone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-11 23:59

Tycker min iPhone 4, iOS5 börjar sega lite väl mycket och laggar en del när man skrollar mellan apparna/sidorna . Tror jag behöver kolla vad som suger musten ur den så jag efterlyser en bra CPU kontroll app.

Kollade runt och det finns en uppsjö att välja bland.

Tack på förhand!

Det enda som kan ligga och dra kräm i bakgrunden under en viss tid är appar som Skype t.ex.
Annars rekommenderas alltid en återställning, först med att lägga tillbaka backup, hjälper inte det, återställ utan att lägga tillbaka backup.

Läs lite på länkarna nedan.
Fraser Speirs - Blog - Misconceptions About iOS Multitasking
Fraser Speirs - Blog - iOS Multitasking in Detail

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-12 00:10

Hmm har Skype och en VOIP app. Men även när jag "dödat" dem så laggar det och segt när man ska öppna nya appar. Känns inge kul. Kanske borde prova göra en återställning då.

Viber ligger inte och drar kräm vad jag märkt, men Skype gör det, har du dödat appen så är det lugnt.

Prova med en återställning om det inte fungerar bra ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-12 00:17

Har Skype, Viber och Goundwire, och har så klart dödat alla, fast tex. Groundwire ligger och lyssnar trots att jag dödar den. Eb bra app annars som jag tyvärr måste ha.

Skype vet jag ligger och drar kraft, Viber gör det inte. Groundwire känner jag inte till tyvärr.
Samtidigt har min käresta alltid Skype i bakgrunden och hon har 70-80% batteri kvar efter en arbetsdag, så boven kanske är Groundwire.

1
Bevaka tråden