Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Berätta om era erfarenheter med alla synkningar!

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2011-12-06 06:48

Hur tar man bort bilder från bildströmmen? Funkar inte att radera vare sig på telefonen eller via iphoto på datorn.

Ursprungligen av matte_c:

Hur tar man bort bilder från bildströmmen? Funkar inte att radera vare sig på telefonen eller via iphoto på datorn.

Du kan bara ta bort alla bilder där, logga in på www.icloud.com så kan du göra det.

Reset Photostream eller vad det heter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-12-31 11:28

För mej har det funkat kalasbra med Macmini, iMac, iPhone och iPad, efter att jag raderat allt på mina lokala enheter, och bara kör iCloud.
Synka din telefon med datorn, så du får över alla kontakter där. Gör sedan en backup på dem i datorn, då är du skyddad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-01-02 12:20

Synken fungerar så bra att vissa poster numera finns fyra gånger i almanackan mellan Macbook pro, imac, mb air osv.... ja, riktigt så dement att jag behöver allt så många gånger är jag inte.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-01-02 18:39
Ursprungligen av spaceas:

Synken fungerar så bra att vissa poster numera finns fyra gånger i almanackan mellan Macbook pro, imac, mb air osv.... ja, riktigt så dement att jag behöver allt så många gånger är jag inte.

Samma sak här. Dubletter både till höger och vänster. Just nu avinstallerar jag allt på alla enheter och hoppas att allt är kvar på iCloud. Jag försöker nollställa iPhone, IPad, PC och MacMini. Nu ska jag börja installera igen. Önska mej lycka till. Återkommer med rapport snart.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-01-02 19:06

Anledningen brukar ofta vara att samma uppgift finns på den lokala enheten (datorn och/eller iOSenhet) och på iCloud. Det är lite stökigt innan man får allt att ligga på iCloud, och kan ta bort allt på de lokala enheterna.

Köpte en iPhone 4S och körde över allt från min gamla 3G.
Kalendern synkar INTE. Men det gör resten.
Hur tusan ska jag lösa det??

Hitta min iPhone funkar inte heller. Och hitta min iPad.
Den påstår att platstjänster är avstängt, men det är ju så klart fel!

Förutom att jag inte orkat plocka bort en gammal iCloud-beta-adress och därför har dubbla kontakter så funkar väldigt mycket väldigt bra. Ska jag vara ärlig vet jag inte ens hur jag ska lyckas plocka bort den gamla användaradressen?!? Eller har jag missuppfattat problemet?
Det som däremot inte fungerar är ju den här dokumenttjänsten för Pages, Numbers etc. När vi under julen skulle försöka lägga in data i ett dokument via iPaden slutade det med att vi hade tre olika versioner med olika data. Ingen synkning där inte...
Jag får ibland känslan av att Apple avsiktligt väljer att göra saker annorlunda bara för att. "Oj, kolla vad de har uppfunnit här, DropBox, ja det var ju synd. Då måste vi ju göra något som fungerar annorlunda även om det är sämre!"
Samma sak när man väljer att hitta på ett nytt sätt att spara dokument, trots att ingen mig veterligen har haft några problem med det gamla sättet. Det enda problemet som fanns tidigare var att Apple saknade en autospar-funktion i ex.vis Pages.

Bevaka tråden