Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var får man tag i vanliga ringsignaler (inte låtar)?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ringsignalerna som följer med iphonen är överlag rätt risiga. Marimba verkar vara den de flesta inkl jag väljer i brist på annat. Det gör det lite störande på jobbet när fem personer sitter inom hörhåll med just den som ringsignal.

De man kan få genom itunes är låtar och det är inte vad jag vill ha som ringsignal.

Ärt det någon som känner till någon schysst sida där man kan få tag på mer "vanliga" ringsignaler? (Gärna stegrande, men det borde man kunna fixa till själv om inte annat)

Har du kollat på AppStore? Där finns massor, både gratis-apps och betal-apps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-24 09:32

Utgår från att du inte har jailbreakat?

1. Högerklicka på MP3-filen i iTunes
2. Klicka på ‘Get info‘ eller ‘Visa info‘
3. Klicka på fliken: Alternativ/Options
4. Markera Starttid och Stopptid (MAX 40 sek lång) och klicka OK.
5. Högerklicka på MP3-filen igen och välj ‘Convert selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC’
6. Högerklicka på den nya filen som har blivit konverterad och välj ‘Visa i Windows Explorer‘
7. Ändra filändelsen på filen från *.m4a till *.m4r
8. Dubbelklicka på filen då ska den komma upp i iTunes under Ringsignaler.
9. Synka din iPhone med iTunes.
10. Voila! Du hittar nu ringsignalen under ”Settings – Sounds – Ringtone”.

Filer som är över ca 40 sek kopieras konstigt nog aldrig över…

Åsså länken jag egentligen tänkte posta

http://www.free-ringtones.cc/ringtones/Category/sound%20effects

Senast redigerat 2010-02-24 10:50
Ursprungligen av FreddeB:

1. Högerklicka på MP3-filen i iTunes
...
10. Voila! Du hittar nu ringsignalen under ”Settings – Sounds – Ringtone”.

Bra instruktion.

Men nu frågade han ju inte hur man gör ringsignaler, utan han frågade var man kan hitta ringsignaler som inte är delar av låtar.

Jag gör mina egna ringsignaler i Garageband. Där finns alla möjligheter.

Jag är själv ute efter någon annan sms och ringsignal. Jag tycker inte dem som är i iPhone är inte dåliga utan jag vill nåt annat. Nån som vet hur man kan få tag på ringsignaler i den stilen? Jag tänker inte på signaler som är låtar, inte några funsounds och crazy frog mm som småbarn uppskattar utan något mer sofistisk och elegantare. Nån som har en aning vad man kan få tag i det?

Ursprungligen av Okänd användare:

Jag är själv ute efter någon annan sms och ringsignal. Jag tycker inte dem som är i iPhone är inte dåliga utan jag vill nåt annat. Nån som vet hur man kan få tag på ringsignaler i den stilen? Jag tänker inte på signaler som är låtar, inte några funsounds och crazy frog mm som småbarn uppskattar utan något mer sofistisk och elegantare. Nån som har en aning vad man kan få tag i det?

Kan man lägga till SMS-signaler utöver de som kom med telefonen?
har bara lyckats med ringsignaler.

Här hittar du gratis ringsignaler. Gör om dem med iRinger så de passar iPhonen.
Gratis Ringsignaler Mobilsignaler Ringsignal - Polyphone

Om man inte vet vad man vill ha exakt, kan man alltid testa att leta omkring lite på audiko.net

1
Bevaka tråden