Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3GS 4.1 > 4.3.3 återställning fastnar!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 17:51

Hej!

Hittade ingen tråd angående detta problem varken här eller via google.
Därför startar jag en ny tråd, jag håller på bli galen har suttit hela dagen med detta.

Jag har grova problem med min iphone 3GS olåst, jag försöker uppgradera den från 4.1 till 4.2.1.
Ville vara lite fiffig och köra med CFW med Pwnagetool 4.2 Mac så jag kunde backa upp cydia programmen.

Men det var inte en så bra idé fick error 24 och error 1600 fixade dessa med tiny umbrella.
Försökte återställa till vanliga 4.2.1 och det gick inte heller, fixade hostfilen med #74.208.10.249 gs.apple.com med terminal.
Då funkar det tills det fastnar i på ungefär 70% av pinnen på laddningsskärmen med med apple loggan på iphonen.

Har startat om datorn o allt men den vägrar att återställa sig.
Den funkade perfekt imorse då den var på 4.1.0 ångrar att jag ens tänkte tanken på uppgradera.
Misstänker att det kan vara något strul med att iphonen är gjord efter vecka 40 2009 att det kan vara det som spökar.

Någon som haft samma problem och fixat detta?

Tacksam för svar!

Senast redigerat 2012-02-20 18:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 18:20

Bumpar tråden, skrev fel jag försökte uppgradera från 4.1.0 till 4.2.1 och jag kör allt i DFU läge givetvis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-02-20 18:38

Varför inte återställa med 5.0.1 och sedan jb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 18:46

För att jag läst på flera olika forum o dylikt att 5.0.1 är ganska segt för 3GS, har du en 3GS på 5.0.1 själv, isf flyter det bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 19:33

Jag har kört 5.0.1 och den fastnar på samma ställe, sitter bara och tuggar.

Foto på eländet:

snälla någon som vet, hjälp!

Har du bytt till ett iPad baseband?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 20:43

Nej det har jag inte, trodde jag inte behövde göra det iom att den är olåst. Sen tror jag inte att det skulle fungera för att den är gjord efter vecka 40 2009.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 21:19

Försökte även med detta och den fastnar som på bilden =( har jag bränt någon hårdvara idag måntro? Den verkar vara ok, kollade en extra gång ifall jag har den gamla eller den nya bootromen och jag har nya iBoot-359.3.2. Att det skall vara så krångligt *skakar på huvudet*

Har till och med testat med redsnow och Pwnd DFU med limera1n och då när jag kör med mitt CFW 4.2.1 så skriker itunes "iPhone says device isn' t eligible for the requested build"

Senast redigerat 2012-02-20 21:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 21:42

På Tiny Umbrella så står det:

Installed Firmware: 4.1
Installed Baseband: 06.15.00-6.4_M3S2

Ursprungligen av kasabi:

På Tiny Umbrella så står det:

Installed Firmware: 4.1
Installed Baseband: 06.15.00-6.4_M3S2

*Suck*

Det är vad jag vet ett baseband till iPad. Du måste skapa dig en custom bundle med detta baseband. Finns annars färdiga att ladda hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 22:17

Jasså? Jag är inte så duktig som er på detta forum så jag hoppas jag inte rullat för många ögon :tveksam:.
Men jag är så utmattad så jag har bildat en temporär dyslexi.
Jag har ju testat med CFW och det funkar inte heller.
Jag har inte modifierat base band hur kan jag ha ipad base band?
Om jag har förstått rätt så är väl baseband något du måste vara försiktig med om du:

1. har den nya bootromen
2. har en operatörslåst iphone

jag har bara ny bootrom.

Vad göra/vad tanka ner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 22:28

Ok jag gör nu en ny "preserve baseband" custom build ipsw image med redsnow 0.9.10b5c.

Försökte med iPhone2,1_4.1_8B117_Restore men den skrek till att det bara funkar med 4.3.3 så jag valde 4.3.3

Dock så har jag inte sparat någon SHSH innan det blev så här knasigt med iphonen. Bara sparade cache SHSH efteråt, är det något jag måste vara uppmärksammad över?

Är jag på rätt väg nu eller är jag ute och cyklar igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 22:40

Ok du råkar inte ha någon länk till en tutorial hur man gör detta, så jag vet vilket program/version jag ska använda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 23:16

Nej inte jag heller klåparen som jag köpte den av hade väl gjort det, o han ska vara en expert i det här området. Nej det fungerar inte jag tror att jag lägger ner för idag och fortsätter imorgon. Ganska skönt att vara utan en iphone för ett tag det är som om hela världen slagits ut av en EMP =P

Men du skall ha ett stort tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 22:59

Tack för hjälpen, hoppas det funkar verkar som min GPS kan sluta fungera och att jag aldrig mer kan installera stock ipsw, men om jag får igång iphonen then its all good iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 23:50
Ursprungligen av Christer Holm:

Ingen fara.:)

Bara en undran..
Du har väl SHSH filerna för din telefon och iOS du gör en restore till.
Du kan kolla med Redsnow om Cydia har dom om du inte har dom själv annars är det kört eftersom du har vesion 2 av iBoot.

Jag tror att jag har SHSH filerna sparade filer som är 6k men jag hann inte spara dessa innan det blev fel utan sparade cachade versioner.

EDIT jag såg vart jag fixar SHSH i redsnow på extras så glöm den sista frågan om SHSH redsnow o cydia.

Bitterljuvt utan iphone ska köra med en trogen sonyericsson med mp3-spelarfunktion, slipper all denna huvudvärk.

Senast redigerat 2012-02-21 00:06

Anledningen till att man lägger in iPads baseband är för att man skulle kunna köra Ultrasn0w, så jag lägger mitt bett på att den är operatörslåst. Men vi får hoppas att den inte är det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-20 23:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Anledningen till att man lägger in iPads baseband är för att man skulle kunna köra Ultrasn0w, så jag lägger mitt bett på att den är operatörslåst. Men vi får hoppas att den inte är det.

Precis men den är inte operatörslåst jag köpte den begagnad och körde utan ultrasnow på 4.1.0 och fick en fixide om att uppgradera till 4.2.1 för att vissa program kräver 4.2+ men det är som jänkarna säger det: If it ain't broke, don't fix it

1
Bevaka tråden