Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPad som extra skärm till MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag har ett projekt i veckan där jag kör en programvara i min MacBook. Till MacBooken är min kamera kopplad.
Vore så smutt att kunna ha en bärbar liten monitor som speglar vad min Macbook visar. Finns det något (enkelt) sätt att göra detta på?
Kanske med en Ipad eller något annat. Någon som har koll?
Alla förslag välkomnas!

Ok.
Det gäller alltså en MacBook Pro 2.8 Intel Core 2 Duo.
När det gäller kameran så ska jag använda den i en programvara för stop motion och jag behöver kunna se den liveviewbilden på en separat bärbar monitor.

Tack!
Var det så enkelt!

Förlåt, menar MacBook Pro, sitter med feberfrossa och är inte piggast... ; )

Har inte testat Air Display och det verkar ju inte funka med Lion men det finns andra alternativ. Testa tex TeamViewer som är gratis.

Air Display laggar rätt mycket ja.

Ja just ja! Bra tips, Tack! Fats gratis är den inte eftersom jag måste använda detta i kommersiellt syfter ; )
Har testat Air Diplay nu och det funkar superbra, problemet är att jag inte lyckats få den att fungera som skärmbildsdubblering utan endast som extra skärm.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-02-21 13:54

Fungerat AirDisplay helt utan lagg? Jag kör idag iTeleport Connect och även om det fyller mina behov så är det ganska laggigt ibland.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-02-22 01:26

Testa VNC Mocha Lite
samma där, lite laggigt men ändå okej.

1
Bevaka tråden