Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ofrivillig synkning och icloud

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Min man skaffade en iphone i höstas. Eftersom jag var den enda i familjen med os 10.7 la jag in hans konto i mitt icloud på min dator för att kunna fixa funktionen hitta min iphone. Nu har min man skaffat en ny macbook, och plötsligt dyker alla mina kontakter, bokmärken från safari med mera upp på hans dator. Har det att göra med synkning via icloud? Och hur stänger jag av det hela? Försökte boka ur i systeminställningar, men då får jag upp nån otäck varningsruta om att allt kommer att raderas och jag har inte en blekaste aning om vad som kan raderas. Jag har aldrig lagt in att bokmärken m m ska synkas så jag begriper inte vad som har hänt.

Tacksam om nån kan hjälpa mej.....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 19:45

Han bör ju skaffa sej ett eget iCloudkonto.... vitsen är ju att alla prylar med samma iCloudkonto ska synka med varandra.

Ja, det var hans konto som var inloggat på min dator eftersom han inte hade det systemet på sin. Nu loggade jag ut från min dator och hoppas att det löser problemet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-02-29 20:14
Ursprungligen av Greta723:

Ja, det var hans konto som var inloggat på min dator eftersom han inte hade det systemet på sin. Nu loggade jag ut från min dator och hoppas att det löser problemet.

Lycka till, vi har också haft lite "sammankopplade" saker här hemma och det ställer bara till problem. Bättre att ha allt separat, speciellt nu sedan iCloud kom. Hoppas allt går bra för dig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-02-29 20:16
Ursprungligen av Greta723:

Ja, det var hans konto som var inloggat på min dator eftersom han inte hade det systemet på sin. Nu loggade jag ut från min dator och hoppas att det löser problemet.

Eftersom det var ditt iCloudkonto kanske han skulle logga ut från det istället på sin iPhone, och skaffa ett eget konto till den...
Du kan ju behöva ha kvar ditt på din egna dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-29 22:20

Intressant - men är det någon skillnad på iCloud konto och Apple konto?

Ursprungligen av benper020:

Intressant - men är det någon skillnad på iCloud konto och Apple konto?

Apple konto? Finns inget som heter Apple konto.
Däremot finns det något som heter Apple ID.
Man kan ha olika Apple ID för iCloud och iTunes Store / App Store / Mac App Store.
Men man kan också ha samma Apple ID för alltihop.

Har man ett Apple ID i iTunes / App Store / Mac App Store så är det inte automatiskt kopplad till iCloud. Man måste in i iCloud och aktivera det och där får man välja om man vill använda ett Apple ID man redan har, eller skapa ett nytt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-01 22:59

Ja. iCloud är till för inloggning på icloud.com, och synkningen av dina uppgifter. I iTunes loggar du in med ett AppleID (som kan vara samma som ditt iCloud, men det måste inte vara det) för att köpa/ladda ner appar, musik etc.

1
Bevaka tråden