Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reell batteritid för iPhone 4s

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-08 17:44

Hej. Tjejen är på G att köpa iPhone och är nyfiken på batteritid. Svår fråga jag vet men....
Hur lång standbytid upplever ni?
Hur lång batteritid vid normalt användande (alltså inte sitta och fippla som en telefonpundare en hel dag)?

Omöjligt att svara på då alla använder sin telefon olika, sök i forumet så får du lika många olika svar som användare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 18:55

Normalt användande, dvs lite musik på väg till jobbet, lite facebook och twitter på jobbet, samt lite wordfeud, lite surf... ja, att man använder telefonen med jämna mellanrum under dagen... då räcker den en arbetsdag och någon timme till.

Om man använder telefonen konstant, vilket är vanligt när den är ny, räcker den 5-7 timmar beroende på vad du gör. Då är det 5-7 timmar i sträck utan att du någon gång lägger ifrån dig den. Så Apples siffror på hemsidan stämmer relativt bra.

Ursprungligen av ibish:

Normalt användande, dvs lite musik på väg till jobbet, lite facebook och twitter på jobbet, samt lite wordfeud, lite surf... ja, att man använder telefonen med jämna mellanrum under dagen... då räcker den en arbetsdag och någon timme till.

Om man använder telefonen konstant, vilket är vanligt när den är ny, räcker den 5-7 timmar beroende på vad du gör. Då är det 5-7 timmar i sträck utan att du någon gång lägger ifrån dig den. Så Apples siffror på hemsidan stämmer relativt bra.

Ja, vad är normalt användande? För vissa är det att streama radio till/från jobb i 3-4 timmar, hejdå batteri.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 19:08

Jag beskrev en normal dag så att man kan avgöra själv. Vi behöver inte bli anala. Jag vet att vissa ord är relativa.

Ursprungligen av keptang:

Ja, vad är normalt användande? För vissa är det att streama radio till/från jobb i 3-4 timmar, hejdå batteri.

Ursprungligen av ibish:

Jag beskrev en normal dag så att man kan avgöra själv. Vi behöver inte bli anala. Jag vet att vissa ord är relativa.

Det är ju just definitionen normalt användande som är "anal", som du uttrycker det.

Normal användning enligt dig möjligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-08 19:02

Plus att batteritiden har blivit mycket bättre med iOS 5.1, förr dog min 4S efter bara 7-8 timmars stand by men nu verkar den klara sig mycket bättre.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-08 19:07

Jo, jag har själv en hyfsat ny smartphone och fann väl övergången från telefon modell äldre något besvärande då jag var van med lång batteritid. Tjejen min verkar ytterst tveksam till smartmobilernas batteritid. Å andra sidan har jag svårt att se henne sitta och pilla på den dagen lång

Naturligtvis vet jag att "normalt användande" är relativt, men tänkte väl mer på hur mycket den drar om har annat för sig under dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-08 19:29
Ursprungligen av Ikebana:

Hej. Tjejen är på G att köpa iPhone och är nyfiken på batteritid. Svår fråga jag vet men....
Hur lång standbytid upplever ni?
Hur lång batteritid vid normalt användande (alltså inte sitta och fippla som en telefonpundare en hel dag)?

Är som flera skrivit redan beroende på hur man använder den. Men egentligen behöver det inte vara någon viktig fråga. Jag laddar min iPhone en gång om dagen och jag använder den mycket. Det är bara att sätta den i laddning över natten eller på morgonen innan jobbet så är det inga problem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-03-08 19:33

Keptang: Om du tycker det är en ointressant diskussion. Lägg tiden på något annat. Ibish exempel var fint och det tackar jag för.

1
Bevaka tråden