Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3gs högtalaren fungerar ej!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min mamma fick för sig att hon ville få ut simkortet på sin iphone 3gs (min gamla). Teknisk som hon är så tog hon en kniv i kökslådan och försökte öppna mobilen genom att bända lite.. Nu funkar inte högtalaren men allt annat. Alltså den stora högtalaren inte samtalshögtalaren. Vad ska jag göra nu, är det värt att lämna in den eller blir de svårt att byta högtalere själv? (har bytt glas på den förut)..

Vad tror ni?

Med vänlig hälsning, Defuncta

Lämna in mamma för utbyte istället.

(obs humor)

Du får väl kolla upp en handledning på ifixit.com, de brukar ha en pryllista brevid.

Jag beställde ny laddkontakt på ebay för 46 kr och bytte ut den. Nu funkar allt perfekt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-21 21:37

Öhh, jaha...? Så högtalaren funkade inte för att laddkontakten var dålig (dockkontakten?)?
Gött att du fick igång den

Nytt dockuttag menade jag då högtalare å mic också sitter på det kretskortet..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 21:46
Ursprungligen av defuncta:

Nytt dockuttag menade jag då högtalare å mic också sitter på det kretskortet..

Okey toppen var det svårt att byta ? Har aldrig mekat med iphones, annars har jag plockat isär allt som kan nermonteras. Men gillar inte klistrade saker .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-21 21:43

Mumien här i Göteborg - Johanneberg tar 490 kr att byta hela delen högtalare mic osv.. det kostar ingenting om inte problemet åtgärdas.

Var just där idag för min sons iphones 3GS högtalare- ringsignal har lagt av, den är död, har testat att återställa mm.....

Vet inte om det är värt besväret att sprätta isär den själv och byta delen. Mer besvär än nöje enligt mig och inte spar man många slantar heller.

Ni som öppnar själv och kansk ehittat en beskrivning på nätet; LÄNKA TILL DEN då tack...

Nej det var inte svårt bara lite pilligt, allt sitter fast med skruv så det är inget klistrande... Jag gick efter guide från fixit.com vilket var mycket tydlig. Jag tycker lätt att det var värt 46 kr + lite av min egna tid

1
Bevaka tråden