Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4S batteri problem!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iphone 4S måste jag ladda varje dag och använder mobilen sporadiskt under dagen till å från på jobbet. Jag har sänkt skärmljuset samt stängt av platstjänster för att spara batteri. Är det normalt att jag ska behöva ladda den varje dag? Har uppdaterat till 5.1 men märker ingen skillnad på batteriförbrukningen. Finns det att köpa iphone 4S batteri med högre kapacitet?

Med vänlig hälsning, defuncta

mophie juicepack är ett externt batteri du hänger på.

Jag kör slut på batteriet dagligen.

Tack för tipset men jag tänkte mig ett internt batteri...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-14 22:11

Nej, det finns inte. Men du sover väl på natten? Kan du inte ladda då?
Slå av 3G om du inte behöver det, då sparar du en hel del.

Jodå, det finns högkapacitetsbatterier att köpa på ex Ebay för under hundringen
men av erfarenhet så håller dessa tyvärr ingen vidare kvalité
om det ens fungerar när du får hem det från Kina

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-14 22:32

Jag har ett par laddnings dockor ståendes i hemmet och jobbet och i bilen har jag en niovoltare.

Men just dock laddaren så smidig när jag inte är i samtal och telefonen laddas då upp kontinuerligt.

Kan rekommendera en dock laddare

Jag har mellan 0 och 70% kvar på kvällen på min. Laddar varje natt oavsett för jag vet att nästa dag kan det behövas fullt batteri.

Var ganska trött på det konstanta laddningsbehovet 3GS:en hade men 4S:en är i princip lika värdelös vad gäller det - trots alla löften om batteriprestandaförbättringsuppdateringar.

Ursprungligen av pressplayontape:

Var ganska trött på det konstanta laddningsbehovet 3GS:en hade men 4S:en är i princip lika värdelös vad gäller det - trots alla löften om batteriprestandaförbättringsuppdateringar.

Liksom i princip alla andra avancerade smartphones. Hade en BlackBerry med riktigt bra batteritid tack vare avsaknad av både 3G och WiFi.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-14 23:29
Ursprungligen av pressplayontape:

Var ganska trött på det konstanta laddningsbehovet 3GS:en hade men 4S:en är i princip lika värdelös vad gäller det - trots alla löften om batteriprestandaförbättringsuppdateringar.

Batteriprestandan ökas hela tiden samtidigt som enheterna får fler funktioner som drar ström.

Ursprungligen av pressplayontape:

Var ganska trött på det konstanta laddningsbehovet 3GS:en hade men 4S:en är i princip lika värdelös vad gäller det - trots alla löften om batteriprestandaförbättringsuppdateringar.

Vi använder telefonen mer än vad vi tänker på. Jag har en kompis som var över till Ryssland på jobb. Då slog han av allt utom just telefonidelen. Då räcker batteriet bra länge - men till vilken nytta:)

Gillar verkligen kapaciteten på min senaste 4S, Kollade nu och efter en dag på jobbet och mycket prat har jag 82% vid läggdags. Wi-fi och 3G är på. Om jag är lite sparsam så klarar jag mig tre dagar eller över en helg om jag reser bort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-15 00:03

Stäng av Siri om du inte använder det, drar ström i onödan.

Stäng av div platstjänster du kanske inte använder så sparar du en del. Det kanske är så att du är inomhus mycket på jobbet och har tjocka väggar/tak som gör att mobilen får kämpa i onödan med att t.ex. kolla i vilken tidszon du är, reser du sällan är det onödigt att den funktionen är igång. Jag har stängt av alla utom två systemtjänster, har bara mobilnätssökning och kompasskalibrering igång. Kontrollera även andra platstjänster för appar som inte behöver vara igång.

Om du använder appen Påminnelser och har slagit på påminnelser på en plats, så ligger mobilen hela tiden och kontrollerar var du är för att kunna larma när det du satt inträffar, det drar mycket batteri.

Om du har push påslaget så kan det hjälpa att ställa om det till att hämta t.ex. varje kvart eller halvtimme.

Ursprungligen av reinew:

Stäng av Siri om du inte använder det, drar ström i onödan.

Stäng av div platstjänster du kanske inte använder så sparar du en del. Det kanske är så att du är inomhus mycket på jobbet och har tjocka väggar/tak som gör att mobilen får kämpa i onödan med att t.ex. kolla i vilken tidszon du är, reser du sällan är det onödigt att den funktionen är igång. Jag har stängt av alla utom två systemtjänster, har bara mobilnätssökning och kompasskalibrering igång. Kontrollera även andra platstjänster för appar som inte behöver vara igång.

Om du använder appen Påminnelser och har slagit på påminnelser på en plats, så ligger mobilen hela tiden och kontrollerar var du är för att kunna larma när det du satt inträffar, det drar mycket batteri.

Om du har push påslaget så kan det hjälpa att ställa om det till att hämta t.ex. varje kvart eller halvtimme.

Drar Siri verkligen kräm om den inte används? Det har jag svårt att se. Det borde räcka med att slå av "håll upp för att tala" om man är rädd för att det ska ta batteri.

När det gäller platstjänster så ser du ju om de används eller inte i och med "GPS ikonen". Jag började med att ställa in så att jag såg när systemtjänsterna använde GPS:en och märkte att det är ganska sällan. Jag skulle börja med det och sedan slå av en specifik tjänst om jag märkte att den slogs på ofta.

När det gäller påminnelser så brukar jag använda platsnotifieringen rätt ofta. Den är bra och jag tror inte att den stjäl så mycket energi.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-15 07:45

Jag laddar varje natt så att iCloud kan köra backup.

Jag har nu kört iOS 5.1 sen releasen den 7’de och kan bara säga att det gjorde underverk för batteriförbrukningen. Nu kan min 4S ligga på 100% även på morgonen om den var fulladdad på kvällen. Tidigare kunde den tappa ner till 85-75% över natten.

Tog den ur laddaren i onsdags morse och satte den i laddaren igen i morse då då den varnade för 20% batteri kvar.

Den var fulladdad vid 11:45 och har nu när detta skrivs 83% kvar och då har jag gjort en drygt 90 minuters promenad med Runkeeper och GPS igång.

Dr Tinnitus

Tror att jag hittat boven i dramat :)... Jag återställde iphonen för ett tag sen och nu står de synkroniserar 238 av 750 bilder men den har tuggat länge på 238 nu. Kan man inte avbryta det?

Iphone 4S batteri problem!

Min iPhone 4s batteritid är kortare än
Jag hade på min iPhone 4.
Kan det vara fel på batteriet? Måste ladda
den varje dag!
Vad är gränsen för att reklamera?

  • Medlem
  • 2012-04-27 08:19

Att reklamera kan du glömma om telefonen är äldre än en vecka. För batterier finns det knappt någon garanti. Att behöva ladda den varje dag är inget onormalt beroende på hur du använder den.

1
Bevaka tråden