Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla programmen kommer inte med efter återställning..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-15 21:55

Mitt SIM-kort började glappa så Telia skickade mig ett nytt. För säkerhets skull så gjorde jag en säkerhetskopia av telefonen innan eftersom jag inte visst om mina kontakter delvis fanns på SIM-kortet.
Jag bytte sedan SIM-kort till det nya och återställde telefonen med säkerhetskopian jag nyss hade gjorde - men i princip ingen av de appar jag laddat ner/köpt kom med.. Jag gissar att det är de appar som jag köpt direkt från telefonen och inte via iTunes (typ alla).
Finns det något enkelt sätt att ladda ner alla appar som jag köpt eller måste jag klicka ner dom en och en?

Om du startar AppStore i telefonen och väljer uppdatera. Sedan klickar du på köpt. Finns dina saknade inköp där?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-15 22:53
Ursprungligen av mr_majzoo:

Om du startar AppStore i telefonen och väljer uppdatera. Sedan klickar du på köpt. Finns dina saknade inköp där?

Tusen tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-16 10:12

Sedan bör du högerklicka på din telefon i iTunes, och välja Överför inköp.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-19 14:10
Ursprungligen av kenjon:

Sedan bör du högerklicka på din telefon i iTunes, och välja Överför inköp.

Aha, är det så man gör. Den varnar ju för att man bör överföra inköp från telefonen till iTunes, men jag hittade inte vart man gör det. Samma sak stod det ju när man uppgraderade till senaste iOS:et, men då hängde alla program med ändå - så jag trodde det skulle funka på samma sätt nu - men icke.

Tack för tipset!

En annan grej - jag har kvar min gamla iPhone 3G. Även om jag "återställt den till fabriksinställingar" så är den sjuuukt seg (den hackar t.o.m. bara mans skall bläddra över till nästa hemskärm). Jag har den enbart för att barnen skall kunna ha nått att lira på i bilen osv. Men där finns inte fliken "köpta" under "uppdatera" i Appstore. Beror det kanske på att den inte har senaste iOS:et (går ju inte att uppgradera sedan några versioner tillbaks på den gamla luren)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-20 09:33

Återställde du den i telefonen eller från iTunes? Det senare är att föredra....
Köpta kommer bara upp ifall du är inloggad på ett iTuneskonto där du har köpt något. Har du Återställt den är du förmodligen inte inloggad på ett konto.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-20 13:05
Ursprungligen av kenjon:

Återställde du den i telefonen eller från iTunes? Det senare är att föredra....
Köpta kommer bara upp ifall du är inloggad på ett iTuneskonto där du har köpt något. Har du Återställt den är du förmodligen inte inloggad på ett konto.

Jag återställde den från iTunes och, jo, jag är inloggad på samma (mitt enda) konto.
Ett annat märkligt fenomen är att nu de senaste gångerna jag laddat ner appar på den gamle så börjar dom laddas ner - och precis när det är klart så försvinner appen.. Jag har dock lyckats ladda ner ett gäng appar innan det här fenomenet dök upp så det kan ju inte ha å göra med att jag inte är inloggad "ordentligt". Då skulle det väl för övrigt inte gå att ladda ner alls..

1
Bevaka tråden