Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Malmö?

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Grattis södern, ni lyckas ju få lite flyt i det här.

Götlaborg verkar inte bli nåt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-17 20:01
Ursprungligen av Goflorp:

Grattis södern, ni lyckas ju få lite flyt i det här.

Götlaborg verkar inte bli nåt.

Du är välkommen du också Goflorp, trots du är från Göteborg

  • Medlem
  • Svedala
  • 2012-03-18 09:56

Var det verkligen tre år sedan sist? Det måste ju helt klart åtgärdas.
Malmögänget var ju smått extrema på att köra MacPub förr om åren, men tillslut gick väl fokus från Mac till Pub om man säger så...
Hursomhelst, jag är gärna med bara det passar in i kalendern. Såg tisdag den 27:e som förslag och det borde fungera för min del.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-18 10:08

Får väl hänga på också

Sist jag var med var det Vinnys på St Knuts torg som gällde. Finns det kvar?

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-18 10:25

Föredrar också den 27:e, frun har tydligen paxat utgång med gamla kursare nu på fredag.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-18 17:35

Kul att se lite gamla fejs här
Jag tror det skulle kunna funka med den 27:e för mig med, skall bara kolla att det inte är något jag glömt att föra in i kalendern.

Kul att så många blev intresserade. Är tyvärr uppe i huvudstaden den 27:e men hoppas ni får det trevligt!

Kan verkligen rekommendera Tröls på Karlskronaplan, där finns ju mycket plats och de har väldigt många goda öl att välja på!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-19 15:49

Aha! Den 27:e är ok för mig!

Tisdag den 27:e kan eventuellt funka även för mig. Har man lyckats enas om tid och plats?

Återkommer förhoppningsvis med lite mer info under kvällen!

Det gäller samma för mig att sist jag var med var det Vinnys på St Knuts torg. Det hade varit kul med en träff!

Jag återkom aldrig igår. Hade fullt upp med uppsats och idag var det opponentskap plus mindre komplettering plus ett par timmars sömn på soffan.

Kul att vi får så bra respons!

Imorgon tänker jag ringa ett par ställen för att se hur möjligheten att boka en liten "avdelning" eller liknande är. När vi verkar bli 10+ så hade det varit skönt att slippa sitta mitt i smeten.

Återkommer med mer info imorgon!

Jag ringde Capeman och erbjöd mig betala första omgången öl och ett par "snacksbrickor" för att fira att ni drar igång Pubkvällarna igen!

Finns ingen poäng att posta ner en iPad 3 va - ni lär ju ha fem vardera nästa vecka

Ursprungligen av Björnström:

Jag ringde Capeman och erbjöd mig betala första omgången öl och ett par "snacksbrickor" för att fira att ni drar igång Pubkvällarna igen!

Finns ingen poäng att posta ner en iPad 3 va - ni lär ju ha fem vardera nästa vecka

Det var schangtilt Björnström! Jag lyfter hatten, bugar samt tackar!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2012-03-20 22:30

Får tyvärr vara tråkig och lämna återbud inför den 27:e, ska ut och resa med jobbet då.

Då jag tänker ringa runt och eventuellt boka imorgon vore det kanon om de som definitivt kan fredagen den 27:e skriver här i tråden så vi får bekräftat hur många vi blir! Jag tänker mig 18-tiden kanske? Exakt var det blir är ju då inte bestämt än, men det blir någorlunda centralt i Malmö (d v s inte ute i miljonprojekten men inte heller nödvändigtvis på Lilla Torg).

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-03-21 18:09
Ursprungligen av Capeman:

Då jag tänker ringa runt och eventuellt boka imorgon vore det kanon om de som definitivt kan fredagen den 27:e skriver här i tråden så vi får bekräftat hur många vi blir! Jag tänker mig 18-tiden kanske? Exakt var det blir är ju då inte bestämt än, men det blir någorlunda centralt i Malmö (d v s inte ute i miljonprojekten men inte heller nödvändigtvis på Lilla Torg).

I min kalender så är den 27/3 en tisdag....

Ursprungligen av mattem:

I min kalender så är den 27/3 en tisdag....

Självklart. I min sista post ser du att jag skrivit tisdag. Tänkte väl på något annat när jag skrev den andra posten.

27 Mars ok för min del

Jag är 75% säker att jag kan och 100% säker att jag inte hinner till 18. Ska på simning med dottern kl 17.15 så vi är klara en timme senare, sen ska det köras hem och så vidare. Kanske kan jag dyka upp typ 19.15.

Vi lär sitta där ett tag och jag misstänker att folk kommer att droppa in vid lite olika tider. Hade varit riktigt kul att träffa dig, pmarriott!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-03-21 13:24

Vi talar väl 27/3 nu väl? Inte 27/4? Jag har grönt ljus på att dyka upp iaf. Synd att du inte kommer nillon!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2012-03-24 23:47
Ursprungligen av bollman:

Vi talar väl 27/3 nu väl? Inte 27/4? Jag har grönt ljus på att dyka upp iaf. Synd att du inte kommer nillon!

Ja, hade varit kul att vara med men får hoppas att det inte behöver ta 4 år innan nästa chans dyker upp.

Ja, 27/3!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-21 18:41

Lägg till Mikotekniko och Robert (Kommer inte ihåg hans nick här) också.

Ursprungligen av Hunter78:

Har du räkna med mig?

Ja, se själv i listan.

Ursprungligen av JohanK:

Lägg till Mikotekniko och Robert (Kommer inte ihåg hans nick här) också.

Gott, tillagda!

Så, nu har jag bokat in oss på Nya Tröls vid Karlskronaplan kl18.00 och framåt, tisdagen den 27/3. Bokade för ca tio personer och vi kommer att få sitta lite avskilt så vi inte hamnar mitt i smeten.

Som Björnström skriver ovan kommer 99.se att bjuda på första ölen plus ett par brickor med något lämpligt (nachos eller liknande). Ser verkligen fram emot det här och att få träffa några av er "på riktigt"!

Ta med era nya iPads!

Klart vi ska ha med våra iPads!

Så hur många kommer nu?

Tja om man får tro vad folk hittills sagt så är vi nio personer (se min lista tidigare i tråden). Misstänker att någon eller några kommer att falla bort, men någon kanske tillkommer.

Bevaka tråden