Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vlc eller QT till apple TV

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skicka film från Macen till AppleTV
Är det någon som har löst detta mysterium?
Blir riktigt lack att det inte är enkelt

Funderar även om det finns något smidigt sätt att konvertera filmer till itunes istället för att köra QT's export som tar 7 år och 8 dagar.

Provade AirFlick, men nä! Inte bra alls!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-23 20:21

Har du provat Handbreak?

Nope, will do! tack

iFlicks, se till att välja att den bara ska byta container, så att du inte kodar om hela videon.

Menar du att destination folder ska vara samma som itunes använder? Just nu så har jag valt följande.
Och det tar 20min per avsnitt, antar att det är fel?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-24 13:38
Ursprungligen av pierrewiberg:

Menar du att destination folder ska vara samma som itunes använder? Just nu så har jag valt följande.
Och det tar 20min per avsnitt, antar att det är fel?
[ATTACH="CONFIG"]32666[/ATTACH]

20 minuter låter inte orimligt, men det beror ju på förutsättningarna; Hur snabb dator/hårddisk du har, upplösning/bitrate på originalmaterialet, format på videon etc.

Om du ska konvertera ett 40-minutersavsnitt av en serie rippad från DVD i Xvid/MPEG-4-format så måste hela videon kodas om, vilket tar ca 20 minuter på en hyfsat ny dator.

Om den däremot redan är i h.264-format i t.ex. en mkv-container så behöver inte videon i sig kodas om, bara flyttas till en annan container. Det tar inte mycket längre tid än att kopiera filen från en plats till en annan, och då är det främst hårddisken som är flaskhalsen. Men så mycket som 20 minuter borde det inte ta för ett avsnitt av en tv-serie, däremot är det rimligt för en hd-film.

Dina inställningar ser rätt ut hur som helst.

Tidigare fanns det ett litet program som skapa en katalog med genvägar som la in i itunes, så slapp man formatera om filen. Minns inte vad den hette. Någon som minns denna?
Ska prova iFlicks, men surt att dega 149:- om man inte gillar den!

Men detta är ju dödens arbete och konvertera alla filer som man laddar ner i AVI format.
Känns så windows på något vis att sitta och peta å greja men allt för att få det att funka!

Jaja, ibland gillar man apple och ibland hatar man apple.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-03-24 13:51
Ursprungligen av pierrewiberg:

Känns så windows på något vis att sitta och peta å greja men allt för att få det att funka!

Visst är det lite mekigt att konvertera, men försök få lika smidig trådlös streaminglösning på en Windows-burk.

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen..

Ursprungligen av pierrewiberg:

Men detta är ju dödens arbete och konvertera alla filer som man laddar ner i AVI format.
Känns så windows på något vis att sitta och peta å greja men allt för att få det att funka!

Jaja, ibland gillar man apple och ibland hatar man apple.

Köp grejerna i ett bättre format då. Piratkopiering snackar vi inte om här...

Ursprungligen av suddgummi:

Köp grejerna i ett bättre format då. Piratkopiering snackar vi inte om här...

Det är ingen som nämnt piratkopiering än vad jag ser?

Ursprungligen av suddgummi:

Köp grejerna i ett bättre format då. Piratkopiering snackar vi inte om här...

Å nej, är du en sån där jobbig som alltid ska ha rätt också? Snark, ge mig knark!

Nä, men att tala om att saker man tankar hem är i fel format spårar lätt ur, så vi kan väl hålla oss till mer vida termer så tråden får leva.

Om du kör handbrake kan du välja en profil bara (Apple Tv) och välja filen. Lite handpåläggning, men inte "en massa windowsmeck".

I övrigt så kan man inte öka på kvaliteten så att säga. Så att blåsa upp en avi (som väl brukar vara ganska lågupplöst om den är fultankad) på en ATV i 720p ger lätt kass bild.

1
Bevaka tråden