Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitaska "ljudappar"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-03-27 11:37

Hej, jag skulle förtvivlat gärna kunna köra fler ljudappar samtidigt tex prata i Skype och se ett videoklipp eller ha på min webradio + skype/ något annat som iOS anser som ljudapp. Finns det någon lösning, AppStore eller guida?

Hmm...

Varför vill man tvinga öronen att brottas med både ljud från samtal och musik samtidigt? Blir inte det knepigt?

Känns som smartare att t ex en webradio tystnar och pausas i bakgrunden om man får ett samtal, och sen återkommer när samtalet är över, eller...?

Bara några spontana tankar...

Det är ju inte ofta man kan köra mer än en ljudkälla ut på en vanlig om än påkostad stereo heller, typ lyssna på radio samtidigt som man lyssnar på CD, det blir liksom inte vettigt på nåt vis med Bertil Perolfs skivor till kaffet och Metallicas senaste CD samtidigt i högtalarna...

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-27 13:45

Skypa i iPhonen och kolla på film på iPaden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2012-03-27 14:11

Får hoppas det finns andra som lyckats tvinga sina öron till detta och har lite lösningar

Det går säkert om man jailbreakar, men i iOS är det en ljudkälla åt gången som gäller. Apple har förmodligen som vanligt gjort antagandet att den som har mer avancerade behov än så skaffar en Mac i stället. Måste säga att jag inte riktigt ser problemet i det hela, trots att jag ändå hör till dem som kan lyssna på många saker samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-29 11:37

En radiokanal i varje öra? Förstår verkligen inte poängen med varför man vill lyssna på två källor samtidigt. Tycker synd om den som pratar i Skype med dig när du sitter och lyssnar på musik istället..

1
Bevaka tråden