Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.1, volymen på lägsta != tyst (notifikationer)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Spånga
  • 2012-03-31 11:12

När jag med volymkontrollen drar ner volymen till lägsta nivå så blir min iPad 3 inte tyst för notifieringsljud.
Tex i twitter så hörs det lilla klickljudet när jag drar för att förnya feed, och i mail så plingar det om nytt mail kommer.
Om jag däremot ställer om hårdvaruknappen för att slå av ljudet blir det helt tyst. Men den vill jag helst ha för att låsa orientering.
Dessutom blir det tyst om jag har en spelande app, i mitt fall testade jag sr radio. Sänker jag volymen med den på så att det blir tyst, så är även twitter tyst. Stänger jag av den och istället sänker volymen med twitter öppet så låter det fortfarande. Kan ju vara bug i twitter, men apples egen mail app borde sänka volymen.

Lite irriterande, det fungerande väl på min iPad 1, och nu plingar det och klickar det när jag läser på kvällen och tror jag stängt av ljudet. Hustrun är inte alldeles glad.

Senast redigerat 2012-03-31 12:11

Enda lösningen är nog att gå in i inställningar och stänga av ljud du inte vill ha. Hårdvaruswitchen är ju just antingen mute eller rotationslås.

  • Medlem
  • Spånga
  • 2012-03-31 11:43

Nej, det är en en bug i 5.1 och iPad 3 skulle jag vilja påstå. Eller något mysko med just min. Testade min iPad 1 som också har 5.1, och den blir helt tyst när jag drar ner volymen till 0.

Så inlägget handlade inte så mycket om hårdvaruswitchen, det förstår jag att den är antingen eller. Utan det är beteendet när man man manuellt drar ner volymen som är konstigt.

Samma sak på iPhone 4S och iPad 2, testade precis.
båda med 5.1.

edit: Det är ingen bug, det är by design sen 4.2 eller däromkring.
Mute-knappen stänger av notifikationsljud.
Rotationslås ligger nu i mjukvaran, dubbelklicka hem-knappen, dra åt vänster, aktivera/avaktivera rotationslås.

Så använd hårdvaruswitchen till ljud (notifikationer), använd mjukvara till rotationslås.
mer info finns i user guide på sidan 11, http://manuals.info.apple.com/en/ipad_user_guide.pdf

Senast redigerat 2012-03-31 12:08
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-31 11:58

Jag kan inte ens dra ner min iPhone 4S till 0 pluppar när den inte är på mute. Så det verkar inte vara en bugg.

  • Medlem
  • Spånga
  • 2012-03-31 12:20

iOS 5.1, volymen på lägsta != tyst (notifikationer)

Hittade en inställning för detta under Ljud. Där finns en switch "Ändra med knappar" och nu gör den som jag vill, nästan... Det går justera volymen på notifieringsljud, men ska man stänga allt ljud är det hårdvaruknappen som gäller.

1
Bevaka tråden