Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kubb spel för iPhone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-01 19:02

Hej!

Det är vår och alla vill spela kubb, det firar vi med att ha kubb för iphone gratis några dagar nu och snart kommer en uppdatering med buggfixar och en ny efterfrågad funktion.
Så passa på att ladda ner det ifrån app store: App Store - Kubb
Läs mer om kubb på webbsidan: Kubb | Eternal Fight Dancers
Gilla kubb på facebook: https://www.facebook.com/kubbgame

Med vänliga hälsningar,
Johan Axelsson
Eternal Fight Dancers
http://eternalfightdancers.com/
twitter: Twitter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-01 19:36

Verkar skoj! Kanske något för iPaden?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-01 19:41

Kubb för iPaden absolut, jag har funderat på det.
Jag ska nog fixa det tids nog.
Kontrollerna skulle nog bli enklare på iPad också, har fått en del klagomål på att det är för svårt att kasta pinnarna.
Fast det ska inte vara för lätt heller tycker jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-01 19:59
Ursprungligen av johax:

Kubb för iPaden absolut, jag har funderat på det.
Jag ska nog fixa det tids nog.
Kontrollerna skulle nog bli enklare på iPad också, har fått en del klagomål på att det är för svårt att kasta pinnarna.
Fast det ska inte vara för lätt heller tycker jag.

Kanske till Mac också? (: Jag tycker om att använda iMacs skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-01 20:15

Tack Stinky, jag har försökt så gott jag kan. Det är det första spelet jag utvecklat till någon platform, så är rätt nöjd med resultat och ibland fixar jag en uppdatering som förbättrar spelet. Vanligtvis är jag php programmerare, som drömmer om att bli iOS utvecklare på heltid.

Album: Det är absolut möjligt, skulle nog inte vara så jätte mycket jobb att konvertera det till Mac.

Ursprungligen av johax:

Tack Stinky, jag har försökt så gott jag kan. Det är det första spelet jag utvecklat till någon platform, så är rätt nöjd med resultat och ibland fixar jag en uppdatering som förbättrar spelet. Vanligtvis är jag php programmerare, som drömmer om att bli iOS utvecklare på heltid.

Album: Det är absolut möjligt, skulle nog inte vara så jätte mycket jobb att konvertera det till Mac.

Först och främt, tack för promokoderna. Jag har provkört appen och är positiv. Påsikt hade det varit kul att t.ex. kunna kasta över kungen och som tidigare påpekats så träffar AI motståndaren kungen lite väl ofta.

Det som är positivt är att appen flyter på och kontrollerna känns bra och enkla. Grafiskt är spelet snyggt och stilrent i sanna "apple-anda" Att det sedan är en av världens roligaste sporter hjälper ju

I sommar i början av augusti är det officiella kubb-vm i Rone på Gotland. Funderat på att lansera det där? Lite reklam ut mot resten av världen också... Släng i väg ett mail till:

Generalmanager
Bibbi Olsson
bibbi@vwkubb.com

Lycka till!

Det tråkiga är att när man spelar mot telefonen så träffar den ofta kungen tidigt i matchen och så är det slut. Lite trist sätt att vinna på...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-01 19:49
Ursprungligen av Stinky:

Det tråkiga är att när man spelar mot telefonen så träffar den ofta kungen tidigt i matchen och så är det slut. Lite trist sätt att vinna på...

Jag vet Stinky, telefonen är inte så jätte smart när det kommer till att undvika Kungen.
Det är svårt att bygga en intelligent datorspelare som inte blir allt för överlägsen, men jag försöker alltid justera den i varje uppdatering av spelet.

tycker du gjort ett fint jobb ändå, trist med recensionerna i App Store. Tycker de har fel i sak, styrseln/sensibiliteten är helt ok!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-04 20:56

Nu har version 2.3 kommit ut av Kubb kan jag meddela.
Här har ni några promokder att använda er av:
4NTMHMKXJ3K6
L34W67ENYE4L
3F6YEXEPRLRM
RLA9E3ENLAL6
AF6PFPLF7FFX

För att ni gav mig så bra feedback i den här tråden.

Trevlig helg!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-04 22:59

Jag håller med Stinky, bra jobb och framför allt då du är ny iOS-programmerare!

Får jag ge ett tips som du enligt mig borde korrigera asap? Det är grafiskt, du har ju skuggor på kubbarna och det är fint men när man välter dem så följer skuggan med och blir då vertikal istället för horisontell. Det blir alltså allt annat än naturligt och ser jättedumt ut.

Bra jobb annars och tack för koderna

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-07 11:42

Tack för all trevlig och bra feedback, jag ska absolut försöka fixa in dom förslag ni kommit med i nästa version av Kubb.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-03 10:11

Hej alla!

Jag tänkte bara tipsa om en tävling som pågår just nu för kubbanvändare, där du kan vinna ett $25 iTunes gift card (eller motsvarande summa i svenska app store).
Det du ska göra är att recensera Kubb på app store och e-posta ditt bidrag till kubb@eternalfightdancers.com, med ditt Apple ID/niickname.
Bidraget ska vara inlämnat senast 10 juli 2012.
Vinnaren presenteras på Eternal Fight Dancers | A proud app creators team och kontaktas den 10 juli.

1
Bevaka tråden