Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råd inför uppgradering av maskinpark

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver uppgradera maskinparken och blir inte klok på vad jag ska skaffa. Vad jag har är en macbook pro 13" från 2010 med 160GB SSD. Tjejen har en ny Macbook air. Jag behöver:
Mer utrymme för att bootcampa. Extern skärm (för min och hennes dator). Ett always "on" system för iTunes-biblioteket (till ATV3). SSD är ett krav.
Har funderat på en iMac men tycker SSD blir för dyrt. Funderar på en LED Cinema Display och sätta i en extra disk i Macbook:en. Men det kräver att det kommer en fin Mini inom ett år.

Så, shoot. Hur hade ni gjort?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-05-09 20:34

Väntat på att Apple släpper nästa generation

Annars låter det ju som att du behöver en mini som "server" för itunes etc, och en ny MBP till dig plus en skärm?

Satsa på en mini serverversionen och putta i en (eller två) SSD av god kvalitet, maxa ram (=16GB = 2 x 8GB). Vilka skärmar du ska välja beror på vad du ska använda dem till, men satsa på skärmar med minst två digitala anslutningar (=t ex DVI + DP eller DP + hdmi). Idag går detta att ordna till ett överkomligt pris hos en lokal (Apple)handlare till klart lägre pris än AppleStore.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-10 23:15

2st SSD är väl lite oekonomiskt per GB!? En SSD att köra systemet på är ju klart men det finns väl ingen anledning att stoppa i en andra SSD för att använda till sekundärlagring!? Då är det väl vettigare att lägga samma pengar på en vanlig HDD så får man bra många mer GB per krona?

Tänker jag fel?

1
Bevaka tråden