Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlys ditt favoritfodral till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Ok, då kan man beställa från Joosepino själv istället då för 165kr ($20 + $4 i frakt) inkl. frakt.
Billigaste från iphonebutiken, 199 + 35 + 9 ? = 243kr inkl. frakt.

32% billigare att beställa från Joosepino direkt?

Ja, vill man inte följa lagen och struntar i leveranstider och garantier kan man spara 32% (eller egentligen 30%) på att köpa direkt från tillverkaren.

Vill man göra rätt för sig ska man betala tull och moms, och vips så är kostnaden istället 214 kr. Vi tar inte betalt för direktbetalning via internetbank eller kortbetalning, så vet inte var du får 9 kr ifrån. Billigast från oss blir 234 kr, och vi är då nere på 8,5% besparing. Importföretaget kan dessutom kräva en hanteringsavgift för besväret att förtulla åt dig.

För dessa 8,5%, eller 20 kr, får man hos oss leverans dagen efter (istället för 2-4 veckor), öppet köp och garanti. Möjligt att man har garanti hos tillverkaren också, men tvivlar på att det är lika smidig hantering som med ett svenskt företag.

I slutändan handlar det om vad man prioriterar, är den där extra chipspåsen viktig och man inte har särskilt bråttom, handla för all del hos tillverkaren. Vill man ha support även efter köp, och framförallt få varan inom kort tid kanske man ska se sig om efter lokala alternativ som följer ett, för kunden, mer förmånligt regelverk.

  • Avstängd
  • 2012-05-24 07:50

Har hittentills köpt dyra skal från div etablerade siter, men i söndags provade jag att bjuda på ett från tradera... 103 spänn inkl. frakt.
Hårt skal med ett mjukt silikonliknande utanför och skärmskydd (vilket jag inte använder)
Trevligt och greppvänligt och bra "klant" skydd. Inte lika fin finish i detaljerna som dyrare skal men duger bra åt mig.

Säljare: merskal på Tradera.

Snabbt och enkelt att handla hos.

Halvtaskig bild:

[ATTACH="CONFIG"]33207[/ATTACH]

Bevaka tråden