Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feature request: scan iPhoto library for movies

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-05-28 10:31

Älskar Plex. Snabbt, smart, snyggt. Har dock ett önskemål: i mitt gigantiska iPhoto Library ligger ju massor av film som vi tagit med våra devices över åren. Jag vill skapa en Section i Plex med enbart dessa.

Så, ett alternativ i Media managern: Create Section -> typ iPhoto Movies -> en selektiv scan av biblioteket som listar .avi och .mov filer, med default sortering på år. (Den måste också exkludera Thumbnailfilerna och andra dubletter…)

Möjligt? Roligt?

Har inte något med Plex att göra men jag skulle vara behjälpt av en så enkel grej som att bara filtrera ut alla filmklipp ur iPhoto så man lättare kunde hitta det fåtal klipp som ligger tillsammans med tusentals bilder.

Ursprungligen av pmarriott:

Har inte något med Plex att göra men jag skulle vara behjälpt av en så enkel grej som att bara filtrera ut alla filmklipp ur iPhoto så man lättare kunde hitta det fåtal klipp som ligger tillsammans med tusentals bilder.

Hej, du kan göra en smart mapp i iPhoto som du sorterar in alla filmer i, det har jag gjort. Tror jag valde filnamn som attribut, dvs alla filer som innehåller avi och mov sorteras in i den mappen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-05-28 14:14

Jag gjorde en smart mapp i Findern för detta - men Plex kan inte adda Smarta mappar...

1
Bevaka tråden