Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ta bort MacKeeper

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-05-28 09:03

Jag försöker avinstallera eller kasta MacKeeper i papperskorgen men det går inte. Tips på hur man blir av med den? varje gång jag startar datorn frågar den om mitt mac-id men den rutan brukar jag bara klicka bort.

Senast redigerat 2012-05-28 10:45

​Inlägget ovan är utbrutet från tråden om Flashback.

- tror många skulle tänka på appcleaner, vet inte hur mackeeper fungerar men appcleaner säger sig kunna rota reda på ett programs alla tillhörande filer- och register etc .. prova, freeware ..

FreeMacSoft

Ursprungligen av illerG:

Nja, fan vet om jag skulle lita på deras egen sida som säger hur man tar bort det.....

Hittade en användare på Apples diskussionsforum som sa annat; och i mina ögon bättre saker:

"I've found the best way to remove it is to cold boot into Safe Boot Mode which stops the MacKeeper daemons from running and then use the suggestions provided to use "EasyFind", and I also use "Find Any File" as well, and then do a search on 'zeobit' and 'MacKeeper' and all the appropriate files/folders can be Trashed or immediately destroyed which bypasses the Trashcan.

Then restart normally."

Ett jäkla pill, men sedan kan man vara säker på att vara av med skiten.

VARFÖR det är ett så hatat program sammanfattar en annan användare rätt bra;

"I do not recommend installing any version of MacKeeper. It resists removal, and it is widely reported to report false virus positives to scare you into paying $40 for it. Other reports are that it compromises machine performance (as you have found) and can even delete data files."

Ett problem är att de som gör programmet är MYCKET aktiva ute på forum av alla slag och sprider skit, eller rättare; de spelar användare som blivit Sååååå hjälpta av det här "nödvändiga" programmet - och bäst är det när man betalat givetvis.

"MacKeeper does perform other important and useful functions. While it is true that there are no known virus's effecting OS X, there are known Malware (Trojans) just coming to light (see links below) and as Apples market share increases, so will the chances of malicious attacks. Better safe than sorry. So I would keep MacKeeper. Just turn off Real Time Protection and perform regular manual scans. FYI, I use the virus protection function of MacKeeper while browsing and do not have any performance issue's."

Vidare är 90% av googlelänkar positiva, de få som orkar skriva ngt negativt drunknar bort i den stora mängden med halleluja-rapporterande....

INSTALLERA INTE SKITEN!

1
Bevaka tråden