Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilproblem Hyundai Santa Fe 2.0 Diesel Aut 2005

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 17:56

Problemet löst.
Det var en Vgt Solenoid till turbon som sagt upp sig.

Tack, alla som engagerat sig

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-29 18:06

Sedär, wastegaten till turbon som stod öppen, jag hittade felet ändå

  • Medlem
  • 2012-05-29 19:03

Konstigt. Detta borde väl göra att bilen känns orkeslös "hela vägen"? Men bra diagnosticerat av bollman. Ibland kan det vara bra att köra Saab trots allt, man får lära sig att meka.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-29 20:12

Nix, bara orkeslös där man "förväntar" sig turbotryck. Och eftersom turbon bara laddar när motorn är under belastning så märker man det inte på annat sätt än att accelerationen blir usel.
Jodå, meka blir man rätt bra på, men det lönar ju sig i slutändan. Min 9-5a servar jag själv och mekar mestadels med själv, konverterat till E85 har jag också. Hittills i år ligger milkostnaden på den bilen på 13:- inklusive allt, skatt och försäkring och jag har väl kört 1000 mil hittills i år.

Ursprungligen av bollman:

Nix, bara orkeslös där man "förväntar" sig turbotryck. Och eftersom turbon bara laddar när motorn är under belastning så märker man det inte på annat sätt än att accelerationen blir usel.
Jodå, meka blir man rätt bra på, men det lönar ju sig i slutändan. Min 9-5a servar jag själv och mekar mestadels med själv, konverterat till E85 har jag också. Hittills i år ligger milkostnaden på den bilen på 13:- inklusive allt, skatt och försäkring och jag har väl kört 1000 mil hittills i år.

Min 9-5 Aero från 2005 behövde jag bara öppna huven på för att fylla på spolarvätska.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-29 20:37

Observera att det var en 5 år nyare bil för några år sen Min 9-5a är från 2000 och har gått 27000 mil

Bevaka tråden