Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS appar på atv?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-02 21:56

Läste i början på året att det fanns folk som jobbade på att iPhone/iPad appar ska kunna installeras på en jailbreakad atv2. Någon som vet något mer om detta? Vore trevligt med en atv2 som kör programet airvideo så kan man streama direkt från servern och slippa mellanstegt med airplay från iDevice.

Någon som hört något mer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-02 22:41

Nej men det går ju rykten om appar i nästa mjukvaruuppdatering för ATV. Vi får se den 11. juni...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-02 22:42

Hoppas! Airvideo vore smutt som bara den på en atv3

/R

Apple Reportedly Set to Open Up Apple TV to Third-Party Developers at WWDC - Mac Rumors
Låter extremt lovande, drömmen är verkligen Airvideo på ATV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-08 21:57
Ursprungligen av maltzor:

Apple Reportedly Set to Open Up Apple TV to Third-Party Developers at WWDC - Mac Rumors
Låter extremt lovande, drömmen är verkligen Airvideo på ATV.

Nice! Drömmen vore vanliga ios apptore så man kan tanka ned apps man redan har och gillar. Blir köp diirekt då.

/R

Känns som att tredjepartsappar är precis vad som behövs för att AppleTV ska lyfta. Då slipper man ju hela trasslet med att Apple ska fixa avtal och implementera varenda specifik innehållskälla, som det är nu.

Köra helt vanliga iPhone- och iPad-appar direkt på AppleTV, utan AirPlay mirroring, kan man däremot glömma. Finns inte en chans att Apple skulle släppa ett sånt fulhack. Öppnas det upp för ATV-appar kommer de i så fall att ha gränssnitt som är anpassade för TV-skärmar.

Ursprungligen av Samuel K:

Känns som att tredjepartsappar är precis vad som behövs för att AppleTV ska lyfta. Då slipper man ju hela trasslet med att Apple ska fixa avtal och implementera varenda specifik innehållskälla, som det är nu.

Köra helt vanliga iPhone- och iPad-appar direkt på AppleTV, utan AirPlay mirroring, kan man däremot glömma. Finns inte en chans att Apple skulle släppa ett sånt fulhack. Öppnas det upp för ATV-appar kommer de i så fall att ha gränssnitt som är anpassade för TV-skärmar.

Huvudet på spiken! Vi håller verkligen tummarna ikväll.

Plex har en intressant funktion som heter Play on "TV" eller Play on iPhone/ipad ... denna funktion hade varit riktigt trevlig om man tog till appar ...

Alltså är jag hemma . Så hittar iPhonen ATV via Bonjour ... och känner av om en viss app finns installerad ... finns den installerad och samma app finns på iphonen .. så när man trycker på ikonen på iphonen så dyker en vall upp . Vill ajg starta appen på iphonen eller vill jag starta den på tv ... det hade jag gillat ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-13 13:33

Någon som hörde eller såg något ang detta på WWDC häromdagen?

/R

Nej, det framkom ingenting kring detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-13 14:22

Trisst hade blivit en ny ATV för mig annars

/R

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-06-13 15:03

Det är svårt att hitta några nyheter som skriver vad som är nytt kring iOS 6 versionen till ATV som utvecklare fick ta del av.

Jag har haft AppleTV sedan den första släpptes och har nu både ATV2 och ATV3 och därmed också testat all gränssnitt som de har släppt den med och visst det är en trevlig pryl men det känns som om den skulle kunna klara att göra så mycket mer!

Är besviken att det inte kommer mer konkreta saker kopplat till denna.

Ursprungligen av what:

Det är svårt att hitta några nyheter som skriver vad som är nytt kring iOS 6 versionen till ATV som utvecklare fick ta del av.

Jag har haft AppleTV sedan den första släpptes och har nu både ATV2 och ATV3 och därmed också testat all gränssnitt som de har släppt den med och visst det är en trevlig pryl men det känns som om den skulle kunna klara att göra så mycket mer!

Är besviken att det inte kommer mer konkreta saker kopplat till denna.

Uppfattar det som att det inte är iOS 6 asom släppts till ATV, utan bara en ny version av iOS 5 som ger stöd för nya Airplay.

Ursprungligen av Leftrustle:

Uppfattar det som att det inte är iOS 6 asom släppts till ATV, utan bara en ny version av iOS 5 som ger stöd för nya Airplay.

Den heter iaf 6.0.

Ursprungligen av keptang:

Den heter iaf 6.0.

Ok, men ändock; enda textmässiga jag sett är för att testa Airplay mot den, inget annat nytt.

1
Bevaka tråden