Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotbolls-EM 2012

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-06-15 10:13

Ja, nu jävlar måste de lyfta och börja spela fotboll. Krampaktig skräck och tönterier kostade oss matchen mot Ukraina. Ut med Lustig, Toivonen och Rosenberg och in med Olsson, Svensson och Elmander.

  • Medlem
  • 2012-06-15 12:14
Ursprungligen av Giggs:

Ja, nu jävlar måste de lyfta och börja spela fotboll. Krampaktig skräck och tönterier kostade oss matchen mot Ukraina. Ut med Lustig, Toivonen och Rosenberg och in med Olsson, Svensson och Elmander.

Hamrén läser tydligen mina inlägg här på 99mac.

Olsson in i startelvan - Sport | SVT.se

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-06-15 15:03

Börja bli obehagligt nervös nu... Och ändå är det nästan 6 timmar kvar...:p

Eftersom jag är 50% svensk och 50% engelsk (genetiskt, men är 100% svensk) så tänkte jag att det skulle vara kul att ta en öl och titta lite på matchen.

Ölen är god men orka titta...

Hoppas matchen och turneringen är spännande, jag försökte i alla fall...

Jag våga skriva detta inlägg iom allt skit jag får om motorsport. Ska det vara mål på plan så håller jag mej till ishockey.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-06-15 22:02

Jag gissade för tre dagar sedan att Sverige inte skulle ta sig vidare. Det ser ut som jag får rätt. Gäsp.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-15 22:10

Jag hoppas vi förlorar.

(har satsat stålar)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-16 00:03
Ursprungligen av filuren:

Jag hoppas vi förlorar.

(har satsat stålar)

Vann precis 680 kr.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-06-15 23:00

Det blev lite fler mål i matchen än vad jag räknade med, men som jag sa; Sverige blir enda laget utan poäng när turneringen summeras.

Ursprungligen av bollman:

Det blev lite fler mål i matchen än vad jag räknade med, men som jag sa; Sverige blir enda laget utan poäng när turneringen summeras.

Hur många poäng har Irland/Holland?
Holland kanske får någon poäng när det är klart.

Ursprungligen av bollman:

Det blev lite fler mål i matchen än vad jag räknade med, men som jag sa; Sverige blir enda laget utan poäng när turneringen summeras.

Irland lär bli utan.

Ursprungligen av bollman:

Det blev lite fler mål i matchen än vad jag räknade med, men som jag sa; Sverige blir enda laget utan poäng när turneringen summeras.

Hoppas du inte satsat pengar på det du sa.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-06-15 23:02

I ärlighetens namn, det blev ju en spännande match.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-15 23:53

Detta var ju precis som väntat, om man trodde att Sverige skulle ha något att hämta i EM så har man ju inte riktigt koll på fotboll.

De gjorde det bästa de kunde. De är inte bättre än så här och det kan man inte beskylla dem för.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-16 00:49

Hur mycket satsade du då, din förrädare? Är nettovinsten tillräcklig för att döva ditt samvete?

Annars var det en kanonmatch av båda lagen!

Ursprungligen av IngoX:

Hur mycket satsade du då, din förrädare? Är nettovinsten tillräcklig för att döva ditt samvete?

Tror dock inte filurens insats hjälpte engelsmännen.

Ursprungligen av IngoX:

Hur mycket satsade du då, din förrädare? Är nettovinsten tillräcklig för att döva ditt samvete?

Annars var det en kanonmatch av båda lagen!

Du har missat principen. Man ska inte satsa på sitt favoritlag. Man ska satsa emot det. Då blir man glad om de vinner och har lite tröst om de förlorar:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-18 15:40
Ursprungligen av BlackSmp:

Du har missat principen. Man ska inte satsa på sitt favoritlag. Man ska satsa emot det. Då blir man glad om de vinner och har lite tröst om de förlorar:)

Då tippade jag ju fel genom att tippa på England, då skulle man ju tippat på Sverige istället...tur man inte gjorde det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-16 13:51

Jag vann också ett antal hundralappar, satte en fyrling med tvåan spikad på England. Något annat än en två där kunde man inte spela

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-06-18 10:40

Man skulle ha satsat pengar på att Holland blev utan poäng ... snacka om högoddsare.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-06-18 11:34

Lär nog bli tre poänglösa lag är jag rädd för. Nederländerna, Irland och Sverige.
Hade ju varit än ännu större skräll om Nederländerna var enda lag som blir poänglöst.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-06-20 15:07

Tror också att Tyskland vinner, det gör de alltid...
Men jag hoppas att Roys pojkar tar hem det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-20 17:01
Ursprungligen av AndyK:

Tror också att Tyskland vinner, det gör de alltid...
Men jag hoppas att Roys pojkar tar hem det.

Då är vi två

Tyskland tar givetvis hem det. Hoppas att Frankrike vinner i afton!

Ursprungligen av PeeMaN:

Tyskland tar givetvis hem det.

Yep!

Citat:

Hoppas att Frankrike vinner i afton!

Nope!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-23 23:08
Ursprungligen av PeeMaN:

Tyskland tar givetvis hem det. Hoppas att Frankrike vinner i afton!

Det är som att välja mellan pest och kolera. Jag unnar aldrig fransmännen några framgångar inom något, inte heller spanjorerna i fotbollen. De filmar värre än italienarna gjorde på 80- och 90-talet.

Nu är det bara att hoppas på Roys pågar imorgon.

  • Medlem
  • 2012-06-24 08:31

Som vanligt ett jäkla sömnpiller att se på Spanien i fotboll, det är sidleds-Danne i kubik. När de dessutom möter ett lag som varken kan eller vill nåt så blir det än värre.

Ska England lyckas vinna i kväll måste nog Woy ta ut rätt lag. Det är lite för många vattenbärare (Parker, Milner t ex) och Gerrard måste höja sig.

Ursprungligen av Giggs:

Som vanligt ett jäkla sömnpiller att se på Spanien i fotboll, det är sidleds-Danne i kubik. När de dessutom möter ett lag som varken kan eller vill nåt så blir det än värre.

Man måste älska "den moderna fotbollen".

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-06-24 10:20
Ursprungligen av Giggs:

…När de dessutom möter ett lag som varken kan eller vill nåt så blir det än värre.

Ribery var den enda som kämpade i Frankrike och han kan ju inte göra allt själv. Zidane var är du?

Hoppas verkligen på England i kväll. Hade varit kul med Tyskland-England i finalen. Tror dock inte att de räcker till i kväll mot Italien.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-24 23:43

England utspelade, inte helt oväntat med det skitlaget.
Stackars Roy.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-25 00:14
Ursprungligen av zappee:

England utspelade, inte helt oväntat med det skitlaget.
Stackars Roy.

Ja, det är trist...mycket trist.

Det enda som är ännu mer trist är att italien fick gå vidare, detta lag som anser att filmningar och tydliga tröjdragningar inte är fusk.

Vidriga spelare, hoppas ni åker på så mycket däng av Tyskland att ni inte kan sitta på flera veckor.

Bevaka tråden