Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips inför köp av begagnad iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är ett bra pris på en använd Iphone 4 eller 4S?
Skulle nämligen behöva en olåst.

Jag hittade på Blocket flera exempel, här är ett:
Olåst iPhone 4 (16GB) | Stockholm | Blocket

Är det här vettigt?
Om den nu är ett år gammal, vad ska man tänka på vid köpet, är det nåt speciellt?
Är det något speciellt som börjar krångla efter ett tag?

Ptja, det är bara du som kan avgöra. En NY 8gb fyra kostar 4800:- från Apple.
Allt hänger väl på hur gammal den är, i vilket skick den är osv.
Själv hade jag nog inte betalar 3000 för just den där. Tror nog du kan hitta någon 4S i den prisklassen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-26 14:13

Kolla så att linsen till kameran inte är repig (bilderna blir "mjölkiga") Det är ett lätt byte men det går nog att pruta en del om så skulle vara fallet.

4800 för en ny, även om det bara är 8g
Hur är det med "touchen" då, jag vet en som haft problem med detta efter ett tag, det är inget ni vet kan vara ett problem eller?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-06-26 17:11
Ursprungligen av Fredrik111:

Hur är det med "touchen" då, jag vet en som haft problem med detta efter ett tag, det är inget ni vet kan vara ett problem eller?

Jag har haft min iPhone 4 sen den släpptes i Sverige för snart två år sedan, och jag har inte märkt av nån försämring alls.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-26 18:24
Ursprungligen av Fredrik111:

Hur är det med "touchen" då, jag vet en som haft problem med detta efter ett tag, det är inget ni vet kan vara ett problem eller?

Min erfarenhet är att touchen ger med sig först då man med yttre våld spräckt en vital del i skärmen (vad den nu heter). Min reservtelefon, en 3Gs med spräckt skärm, funkar fortfarande lika bra som då den var ny.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-06-26 22:16

-Fanns det inte en klistrad tråd med en köpa begagnatguide?

Reboot81: Det fanns det säkert, men jag var för slö för att leta

1
Bevaka tråden