Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidsstyrd pdf-fil?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej i sommarvärmen

I t.ex. vissa bibliotekssidor på nätet så går det att låna hem ljudfiler eller elektroniska böcker med "tidsstyrda" filer. Dvs. en fil som "självförstör" sig efter att lånetiden gått ut på 4 veckor.

Jag vill skapa en pdf-fil (eller annat lämpligt textformat) som är tidsstyrd. Någon som vet hur man gör? Det fungerar inte i Adobes egna produkter vad jag vet...

Tusen, miljoner tack för alla svar

Locklizard verkar kunna göra det.

Adobe har produkter som gör detta. Dock är de ej anpassade för "personligt" bruk, utan endast storskaligt.

Ursprungligen av Mattias Jonsson:

Adobe har produkter som gör detta. Dock är de ej anpassade för "personligt" bruk, utan endast storskaligt.

Aj, aj Det var värre det. I synnerhet när det enbart gäller ca 600 sidors material i 2 pdf-filer... Men jag ska titta närmare på vad Locklizard är (och vad det i så fall kostar...). Jag hoppas kunna hitta något freeware eftersom jag inte kommer använda detta mer än till dessa pdf-filer.

Den lösning Adobe har, som är klippt och skuren för dig är Adobe LiveCycle Rights Management ES3 (hette Policy Server tidigare).
Adobe - information security | Adobe LiveCycle Rights Management ES3
Dom har en trial, men jag har ingen aning om vilka begränsningar den har.

Ett annat spår är att gå "bok" vägen och kika på Adobe Content Server som möjliggör funktioner intressanta för t.ex ett bibliotek (låna ut PDF/ePub i X dagar).
Adobe Content Server

Båda dessa har nog "rätt" saftiga prislappar om jag minns rätt...

1
Bevaka tråden