Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att återställa com.apple.mail.plist

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag gjorde en clean install av 10.8. Dock har jag fått ett irreterande problem (och har en känsla av att dom har gjort om nått). Jag återställde com.apple.mail.plist och min Mail kattalog. Dock så hittar inte systemet denna. Någon som vet vad den nya filen heter, eller varför den inte läser in den?

I logen står det bara:

Citat:

Jul 26 09:05:29 Frulle.local Mail[6743]: Using V2 Layout

Så det tyder ju på att den inte ens försöker läsa filen längre.

Någon som har nått tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-26 11:14

Jag gjorde en uppgradering 10.7 > 10.8, inte ren installation.
När jag öppnade Mail första gången stod det uppdaterar maildatabasen, eller något liknande, men det gick väldigt fort.

Nu kan jag konstatera att:

1) Jag har ingen com.apple.mail.plist i ~/Library/Preferences (bara en överbliven com.apple.mail.plist.lockfile med skapelsedatum från när jag installerade Lion för ett år sedan)

2) Däremot finns det en com.apple.MailMigratorService.plist med skapelsdatum från i morse när jag uppgraderade till 10.8. Innehåll:

<key>appleScriptFilesMigrationDone</key>
<true/>
<key>mailDownloadsFileMigrationDone</key>
<true/>

3) I ~/Library/Mail/V2/MailData finns en nyskapad Accounts.plist

Summa summarum så har nog mindre förändringar skett i filstrukturen och några migrationsscripts körts. Pröva att importera brevlådorna till Mail istället. Har du IMAP är det ju bara att synka ihop med servern igen. I värsta fall får du kanske ange kontoinställningar igen. Eller om du har synkat epostens kontoinställningar med iPhone kan du kanske få tillbaks dem den vägen?

Tack så mycket.. Ja då verkar dom ha gjort om strukturen.
Får ta och importera dom igen direkt i mailprogramet istället

1
Bevaka tråden