Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla hjälp med iMovie 11 (v9.0.7)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
Jag blir galen på iMovie så jag hoppas ni kan hjälpa mig, har sökt en del på google men hittar inget heller. Problemet är att jag backade upp mina movies (events) innan jag installerade ny Mountain Lion på extern disk. Dvs jag kopierade hela Movies katalogen där det fanns:
- iMovie-Events
- iMovie Projects

Jag har partitionerat min HD enligt följande
Partition1: 100Gig (bootar från)
Partition2: 400Gig (min backup där jag vill ha filmerna)

Så nu efter ML vill jag flytta tillbaks mina event/project till min Partition2 (kallat Backup nedan), dvs: Backup/Movies/iMovie-Events
Hur sjutton kan man göra det?
Även när jag skapar ny event från iMovie på Backup partitionen så skapas det direkt under "Backup". Jag vill ha katalogerna i Movies precis som det är på första partitionen när man skapar event.

Sen för att göra det mer jobbigt så nu när jag skapar Events döps de till iMovie-händelser istället för iMovie-Events. Efter en del testande kom jag på att när jag ändrar Region under "Languages & Text" i system settings så gick det tillbaks till rätt namn dvs "iMovie Events". Gillar inte det men verkar som det är enda sättet att inte påtvingad att ha svenska namn överallt. Hoppas ni experter kan hjälpa mig ...

Senast redigerat 2012-08-01 15:30

hmm texten blir konstig (ihop tryckt, kan inte ha radbrytning tex) även när jag redigerar

Edit: kom på att texten blev konstig för min noscript blockerade något.

Senast redigerat 2012-08-01 15:32

Fick skapa en dummy event genom iMovie på min partition2 och sedan ersatte jag min egen iMovie Events med det.
Efter omstart så känner igen iMovie mina filmer. Det tråkiga är jag kan inte ha "iMovie Events" katalogen under annan katalog än rooten.
Vet ni en trix på hur man kan ändra så blir jag tacksamt.

1
Bevaka tråden