Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera i Aperture går inte ängre

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått problem med att exportera äldre bilder från Aperture, både näst senaste och senaste uppdateringen. När jag använder iPhoto senaste uppdatering, så fungerar det som det ska. Nyare bilder jag lagt in i sommar hittas.

Har en MacBook mitten 09
OS X 10.7.4

Finns någon som kan ge en förslag till åtgärd

Felmeddelandet ser ut så här:

Ser ut som att du har dem refererade, det är inte så att du har dem på en annan disk (som inte är ansluten) men försöker exportera "miniatyren" du ser i Aperture?

Jag hade samma problem nyligen och det var minsann ingen hd som saknade anslutning utan Aperture som hade blivit knäpp. Originalen var helt enkelt väck. Jag skapade ett "Smart album" och angav kriterium "Missing" varpå de 86 saknade bilderna listades. Sedan sökte jag upp dem via Time Machine. Puh!

Lycka till.

  • Avstängd
  • 2012-08-03 18:12

Tror jag går tillbaka till mitt Lightroom när man läser sånt här.

Ursprungligen av LaHe:

Tror jag går tillbaka till mitt Lightroom när man läser sånt här.

Som fotograf blir man ju orolig när man läser om förlorade bilder i Aperture, men efter att ha googlat verkar det vara lugnt. Jag lyckades inte få någon hit som berodde på något annat än sådant jag inte är oroad över.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-03 20:52

Alla program har buggar och alla program kan uppföra sej konstigt ibland. Även Lightroom...

  • Avstängd
  • 2012-08-03 21:05
Ursprungligen av kenjon:

Alla program har buggar och alla program kan uppföra sej konstigt ibland. Även Lightroom...

japp, men inte att jag riskerar att förlora originalfiler om jag inte kommer på att vad soom hänt.
Har varit buggar i LR också, har använt det sen version ett men detta har jag aldrig råkat ut för.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-03 21:16

Jag har inte råkat ut för det i Aperture heller....
Alla råkar inte ut för samma buggar, en del drabbas mer, andra mindre. Bara för att Danne råkade ut för ett fel, betyder det inte att du kommer att drabbas av samma fel. Du kanske drabbas av något ännu större i Lightroom nästa vecka...

Åkerström: Jo de finns på en extern hårddisk ansluten till Air Port Extreme. Det knepiga är att jag kommer åt alla bilder från iPhoto men inte Aperture. Detta oavsett om jag ansluter HDD direkt till Macen eller Extremen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-08-04 13:34

Vad är det för storlek på de bilder du kommer åt från iPhoto men inte Aperture?

Var har du själva biblioteket någonstans?

Det ligger på den externa HDD-n. För länge sedan hade jag det i Macen men när det blev för lite plats kvar flyttade jag över allt till den exgterna. Det gick problemfritt och har så gjort ett par år.

Som en liten test skulle du kunna skapa ett nytt bibliotek och ta in bilder du inte kan exportera i det nya biblioteket. Testa sen att exportera därifrån och se vad du får för eventuellt felmeddelande.

OK, ska prova det

Placeringen framgår av bilden:

1
Bevaka tråden