Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor inför ett eventuellt iPad-köp

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-19 21:17
Ursprungligen av Capeman:

Det kom i och med iOS 5 för snart ett år sedan.

Oj, hur löser man det i iOS 5 då? Något jag velat köra på min iPhone ibland.

Ursprungligen av Erik.dv:

Oj, hur löser man det i iOS 5 då? Något jag velat köra på min iPhone ibland.

Settings - Safari - Private Browsing.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-19 21:20

Hittade det nu. Vilken dum lösning. Har Apple gömt Private Browsing under inställningarna på iPad också?

I Chrome kan man skapa en ny tab som är privat. Mycket smidigare.

Ursprungligen av Erik.dv:

Har Apple gömt Private Browsing under inställningarna på iPad också?

Ja. Men det är en funktion jag sällan använder, så jag har den hellre där än en massa menyer och inställningar i själva browsern. De få gånger jag måste använda det tar det mig ett par tre sekunder att aktivera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-19 21:26
Ursprungligen av Capeman:

Ja. Men det är en funktion jag sällan använder, så jag har den hellre där än en massa menyer och inställningar i själva browsern. De få gånger jag måste använda det tar det mig ett par tre sekunder att aktivera.

Kan hålla med till vis del. Dock i och med iCloud "sync everything everywhere" blir private browsing mer och mer något folk kan vilja använda. Jag skulle förespråka en switch i själva programmet. Samt att det är smartare att styra det "per tabb" då man kanske vill ha en "privat session" samtidigt som man gör annat. Det är omöjligt med Apples nuvarande modell.

Enklaste lösningen är att köra Safari och Chrome parallell. Safari - öppet och synkat, Chrome privat och osynkat.

Bevaka tråden