Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3GS kan ej connecta med USB eller ladda längre - kostnad ev. reparation?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-06 12:29

En dag när jag kopplade in telefonen sa datorn att en enhet drar för mycket ström från USB porten så därför har porten stängts av. Efter denna händelse går det inte att ladda telefonen eller se den i Itunes. I övrigt fungerar den precis som den ska.
Jag misstänker att kontaktdelen är paj på telefonen. Hur mycket skulle detta kosta att laga? Är det värt det? Kan man lämna den till apple eller annan reparatör? Har ej garanti kvar.

Prova först med en ny kabel.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-06 14:24

Går den att ladda i vägguttaget?

  • Medlem
  • 2012-09-06 15:47

Har provat med väggutag-usb laddaren, samt en tredjeparts multiladdare. Det är lika dött överallt, så det är uppenbart att det är i telefonen och inte datorn som problemet ligger.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-06 17:22

Kan vara batteriet kanske?

Har du provat rengöra kontakten?

Hade liknande problem med min 3GS, problemet kvarstår men jag lyckades få den ansluten till datorn genom att göra en DFU(?) Reset på telefonen. Detta gör att man kan ansluta telefonen till datorn i ett felsäkert läge.

Håll in både låsa knappen och hemknappen i 10 sek, efter detta släpp upp låsknappen men ha fortfarande hemknappen nedtryckt i ytterligare 10 sekunder. Kan vara värt att prova.

Om telefonen lyckas ansluta till datorn så kan du återställa telefonen. Kanske enklare att kolla detta först innan delar byts ut.

Håller med Keptang. Fungerar inte det så är det service, alt fixa själv som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 11:01

Min iPhone 4 vägrade ta laddning över natten bara så där. Rengjorde den med alla jävla möjliga prylar, tryckluft etc. Fick ut en jävla massa ludd o bös men skiten vägrade fungera ändå. Plockade ut batteriet och monterade i en annan iPhone 4S och det funkade kalas. Så det är själva kontakten som gick för mig verkar det som. Har en snubbe som lagar det för ca 480 kr men känns inte så värt när nya kommer snart!!

Så jävla surt att jag hade en iphone 4 inplastad i förpackningen som jag tänkte sälja, va tvungen att öppna skiten för att telefonen dog

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-08 11:37

480 kr är det ju klart värt, du kan ju sälja den för 3000+ sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-08 14:20

Tror inte jag kommer få ut så mkt för en iPhone 4 men det kan iofs vara värt att laga den ändå. Ha som extra mobil eller sälja den.

Ska iaf sälja den nyöppnade iPhone 4 ASAP

1
Bevaka tråden