Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone som remote kamera

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver sätta upp en kamera ibland och avståndet är ca100 meter mellan mig och målet.
Jag har två iphones med olika abonnemang, en macbook och en padda. Wifi funkar inte för det är utomhus, blåtand har fransoserna begränsat till 10 meter, enda alternativet är telefonnätet. Finns det någon som får ihop en lösning till mig?

EZ Cam Lite verkar kunna fixa fixa biffen. Appen gör så att man kan fjärrstyra kameran mellan iOS-enheter, och verkar kunna göra det även över 3G.

Verkar intressant men länken är pajj och jag hittar inget på google.

Länken funkar fint för mig.

Eh, jag stavade fel...

Tack för tipset!
Buggig app dock, kopplar ifrån och crashar, så jag får leta vidare. Tanken är att jag ska sätta upp ena luren på ett ställe och kunna se kameran via en annan. En riktig spycam alltså, men det är faktiskt syftet för mig men kan vara en begränsning för appstore.

  • Medlem
  • 2012-09-23 12:33

Utan att känna till dina premisser vill jag säga att det kan vara bra att läsa detta:
Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning
Kameraövervakning - Datainspektionen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-23 12:59

iSpy finns ju, och jag har en app som är i två delar, Camera A och Camera B. Är ute och reser nu, så jag kan inte kolla efter mer info...

Ursprungligen av Baron:

Utan att känna till dina premisser vill jag säga att det kan vara bra att läsa detta:
Lag (1998:150) om allmän kameraövervakning
Kameraövervakning - Datainspektionen

Jäklar, jag trodde det var Flashbacks forum...

  • Medlem
  • 2012-09-23 19:15
Ursprungligen av Klintan:

Jäklar, jag trodde det var Flashbacks forum...

Ska jag läsa in nån sarkasm i det där?

Ursprungligen av Baron:

Ska jag läsa in nån sarkasm i det där?

Nej, jag har bara fått regelvärk...

Jag vill bara kolla resultaten på måltavlan. Det är lite trist att behöva gå fram och kolla på tavlan var tredje skott. Nu tänkte jag dessutom öka till 300 meter och då blir det definift skitjobbigt att promenera flera mil. En lösning är naturligtvis kikare men knappast för 7 eller 22kr, man får snarare lägga till tre nollor.
Ska testa en babysitter app snart och hoppas det ska funka.

  • Medlem
  • 2012-09-23 19:51

Jag vill inte vara petig, men du kunde ju ha varit nån som skulle sätta upp en kamera på en camping och ville göra det enligt regelboken. Det kan man aldrig veta i förväg, därav "Utan att känna till dina premisser…".

Ursprungligen av Baron:

Jag vill inte vara petig, men du kunde ju ha varit nån som skulle sätta upp en kamera på en camping och ville göra det enligt regelboken. Det kan man aldrig veta i förväg, därav "Utan att känna till dina premisser…".

Det var lite det jag menade med regelvärk.

1
Bevaka tråden