Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxlängd på projekt i iMovie

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har äntligen blivit klar med en film som jag gjort i iMovie. När jag sedan exporterar står det "Återtående tid ca 3 timmar" (det tar sin lilla tid...) Jag väntar... och när det sedan är klart får jag upp ett meddelande:

jaha? Man kan ju tycka att iMovie borde ha märkt det INNAN jag fick vänta i ter timmar. Men men, någon som vet vilken maxlängd det är på projekten? Så att jag förhoppningsvis inte behöver vänta ytterligare 3 timmar för att sedan få samma meddelande igen. Eller det är inte
så att man rentav kan ändra max-gränsen på något sätt?
Tacksam för svar!

har svårt att tro att det skulle finnas en sådan begränsning, det sas tar bort hela syftet med möjligheten att skapa egna filmer och om det fanns en sådan begränsning borde det stå om den i programmets hjälpfil.

Min gissning är att den där rutan är en freudiansk felsägning. Programmet får ett fel och sätter fel infotext till det. Möjligen kan det vara så att programmet tolkar att det inte finns tillräckligt utrymme på måldisken.

En följdfråga.... har utrymmet på min hårddisk i datorn någon påverkan även om jag väljer att spara filmen till en extern sådan?

Slut på minne?
För lite ledigt på disken? Kan ju vara något sådant som ställer till det.
/m

Okej... så om jag gör ett försök att exportera filmen till en extern hårddisk där jag har 1 TB tillgängligt. Tror du det borde fungera?

Ingen aning - vet inte hur mycket ledigt du hade på disken du provade på först.

Exporten kan möjligen kräva scratch-utrymme/utrymme för tillfällig lagring på huvuddisken. Även om slutresultatet skall sparas på extern disk.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-26 11:15

...hur lång är filmen du pysslar med?

Hur mycket ledigt utrymme har du systemdisken?

...vilket format sparar du i? Olika format/kvalitet tar olika mycket utrymme o kräver troligen olika mycket kraft ur processorn samt sk swap/scratch-utrymme på disken vid export

Nu fungerar det
Ni hade rätt, antagligen är det så att det kräver en del minne från datorn när den arbetar även om det inte är datorn som jag sedan lägger det på...
Jag gjorde som så att jag rensade ordentligt på datorn så att jag hade 100 GB ledigt. Sedan sparade jag filmen på en extern hårddisk.

Slutfilmen blev på 18 GB

Tack snälla för hjälpen!

1
Bevaka tråden