Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag gjorde samma reflektion men vi ska inte vara för elaka mot Telia:)

YES! Mitt datum har äntligen flyttats tillbaka till 2012-09-28, jag hoppas verkligen på att få telefonen till imorgon eller måndag

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-27 11:08

Min 64Gb Svart hade imorse ändrats till 121008 igen. Den datumen står fortfarande, men det står också plockas från lager. Yes!

Telia har börjat skicka ut kollinummer för de första beställningarna. Mitt kom nyss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-27 11:17

Och nu ett sms om att jag snart får ett kollinummer. Yes!

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-27 11:25

Fick mitt kollinummer med
Edit: Nu är min i Jönköping, bara 15 mil bort

Senast redigerat 2012-09-27 13:39

Jag har samma story som flera andra här inne - den svarta 32 Gb som jag beställde kvart i ett på natten via webben hade prel. leveransdatum till 28/9 fram tills i förmiddags, när det plötsligt ändrades till 8/10. Det står fortfarande "Väntar på lagerleverans".

:: Dama

Någon som vet varifrån telefonerna skickas? Var Telias lager ligger.

Ursprungligen av maskh:

Någon som vet varifrån telefonerna skickas? Var Telias lager ligger.

Enligt mitt kolli-id så skickas de från Ljungby i Småland

Ursprungligen av Arsenal:

Enligt mitt kolli-id så skickas de från Ljungby i Småland

Happ. Då kan man ju bara glömma att få iPhone 5 redan i morgon hos ombudet. Hoppats på att leveransbeskedet har fel när det står 1/10 bara för att jag råkar bo i Sundsvall.

Fick precis ett sms av Telia att dom håller på att packa ordern nu och kommer att få ett sms med kollinummer.
Mao samma som står på status på deras sida men nu i smsform.

Nu börjar det hända saker

"Hejbop!
Nu har vi lämnat dina varor till Posten. Senare under kvällen kan du följa ditt paket på väg till dig via posten.se."

Och orderstatusen har nu ändrats från: under behandling till: hos posten.

Troligtvis får jag den dock inte förrän på måndag då jag bor i norrland.

Fick med ett sms vid 11 tiden idag

Jag har också förbokat en iPhone vit 16 gb. Står prel. leveransdatum 28/9 och den plockas nu från lager. Och har ändrad abonnemangsform under Mina sidor. Så nu håller jag alla tummar och tår att Telia skickar den idag!

Ändrat datum fick jag... Nu 5/11 istället för 1/11, men kul för er om ni får dem till imorrn

Min är skickad nu fick precis kolli ID

Är det någon som vet hur de levereras, är det "hämta-ut-på-paket-utlämningskiosk" eller "budfirma-ringer-på-dörren-med-ett-paket" ?

Ursprungligen av dama_i_sthlm:

Är det någon som vet hur de levereras, är det "hämta-ut-på-paket-utlämningskiosk" eller "budfirma-ringer-på-dörren-med-ett-paket" ?

Till ditt närmaste ombud.

Skickad!

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2012-09-27 13:48

Även här händer det saker, statusen för min order hos Telia är numera "Plockas från lager", har även fått ett SMS där det stod att kollinummret kommer inom kort!

Min är på väg nu!

Eller rättare sagt... Posten har fått en elektronisk avisering men inte hämtat den ännu...

Senast redigerat 2012-09-27 14:22

Specialpris på oxfilé färsk..... Nej det var CityGross. Här kom det - Din order har lämnat Telias lager med kollinummer xxxxxxxx.
Då är det bara att vänta på ett liknande från Posten i morgon. För tidigare lär det inte bli - det är uträknat - inte före 28/9 aja-baja........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 14:52

Min är levererad (inte) enligt Telia men antar att de menar att den är skickad till posten för det har jag fått kollinr om den är på väg. Hoppas jag kan hämta ut den i morgon, vore riktigt kul.

Ursprungligen av stile:

Min är levererad (inte) enligt Telia men antar att de menar att den är skickad till posten för det har jag fått kollinr om den är på väg. Hoppas jag kan hämta ut den i morgon, vore riktigt kul.

Stockholm - inga problem - du har den för avhämtning i morgon. Jag tror man kunnat få den idag - om Telia "vågat" skicka den för Apple. Förmodligen kommer sms från Posten i morgon fm. av den anledningen.

Min iPhone 5 är alltså på besök i Jönköping nu. Bör vara sista punkt innan den kommer till Sundsvall på morgonen.

Ursprungligen av maskh:

Min iPhone 5 är alltså på besök i Jönköping nu. Bör vara sista punkt innan den kommer till Sundsvall på morgonen.

Har din kommit så långt? Min verkar inte ha lämnat Telia. Ingen uppdatering sedan 13.22 då posten tog emot elektronisk förhandsinformation

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 18:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Har din kommit så långt? Min verkar inte ha lämnat Telia. Ingen uppdatering sedan 13.22 då posten tog emot elektronisk förhandsinformation

Samma här, kollade precis och jag lär kolla igen och igen tills den hamnat i rätt händer

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2012-09-27 16:22

Beställde hos Halebop i fredags kväll, fick sms och mail idag om att den är inlämnad till Posten Valde en vit med 32 gb

Någon som vet om dustin har skickat iväg några telefoner?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 22:59
Ursprungligen av vilind:

Någon som vet om dustin har skickat iväg några telefoner?

Mailade dem i förmiddags, inget svar
Chatten funkade inte heller.

Bevaka tråden