Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildström iCloud

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-01 10:25

Hej!
Har aktiverat (på) i iCloud både på iPhone 4 och på iPad.
På iPhone har jag 7 bilder i bildström - 1 efter uppdatering till iOS 6. På datorn har jag den efter uppdateringen. Men ingen på iPad.
Hur lyckas jag med att få bilder till iPad?

Tack på förhand
/Peter

Först och främst så synkar den bara bilder från de senaste 30 dagarna. Det innebär att en enhet som varit synkad länge kan ha upp till 1000 bilder i bildströmmen, medan en nytillkommen enhet, eller nyligen återställd enhet bara tankar ned de senaste bilderna. Men om du har uppdaterat både din iPad och din iPhone samtidigt så borde bilströmmarna vara ganska lika. Det är inte så att din iPad inte varit ansluten till WiFi än?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-01 12:29
Ursprungligen av pmarriott:

Först och främst så synkar den bara bilder från de senaste 30 dagarna. Det innebär att en enhet som varit synkad länge kan ha upp till 1000 bilder i bildströmmen, medan en nytillkommen enhet, eller nyligen återställd enhet bara tankar ned de senaste bilderna. Men om du har uppdaterat både din iPad och din iPhone samtidigt så borde bilströmmarna vara ganska lika. Det är inte så att din iPad inte varit ansluten till WiFi än?

Nej, det stämmer inte.

Om du har tagit bilder med din iPhone som har laddats upp till bildströmmen och du sedan två månader senare köper en iPad som konfas med samma Apple-ID så kommer du att ha tillgång till samma bildström på den, samma bilder, oavsett om du sitter på WLAN eller mobilnät.

Ursprungligen av zinned:

Nej, det stämmer inte.

Om du har tagit bilder med din iPhone som har laddats upp till bildströmmen och du sedan två månader senare köper en iPad som konfas med samma Apple-ID så kommer du att ha tillgång till samma bildström på den, samma bilder, oavsett om du sitter på WLAN eller mobilnät.

Inte för mig. Återställde min iPhone 5 utan backup och i bildströmmen har jag bara bilder från de senaste 30 dagarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-01 12:55

Tack för ditt svar!
iPad har varit ansluten! Bilden "går" ändå inte över från iPhone 4 --> iPad
Kontakter och anteckningar fungerar perfekt men inte bildström��

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-10-01 12:37

Förklara detta för mig. På datorn har jag 355st i bildstöm och på telefonen 767st.

1
Bevaka tråden