Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ios6 - ingen ikon för ljudlös längre?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

känns helt sjukt att starta en ny tråd för en sådan här sak, men hitta inget ställe att smyga in frågan någonstans.

har märkt att jag inte får någon ikon för ljudlös när jag trycker knappen på sidan av telefonen till ljudlös.

har en iphone 5 med ios6..

är detta en bugg eller en ändrad "funktion"?

har googlat lite på detta men återigen så sviker mina google-kunskaper mig då jag inte funnit något svar.

Hmm, menar du en ikon i statusraden? Det kan jag inte minnas att det någonsin funnits. Om du menar den stora blaffan som ser ut som den som tonar in när du justerar volymen så får jag fortfarande upp den på min 4S med iOS 6.

ja precis, en ikon i statusraden. en liten högtalare med ett streck över när den är satt till ljudlös.

det hela känns rätt sjukt då jag ALLTID haft en sådan. men helt plötsligt så har jag inte det.

och nu kollade jag på flickvännens 3GS och hon har inte heller det, men hon är på ios 5.0.1 (eller 5.1.1)

och jag lovar på allt jag någonsin kommer att älska att jag alltid haft en sådan ikon, så detta är ju mer än helt sjukt

och kan verkligen inte minnas att jag skulle ha fixat ett tweak för att lägga till en sådan ikon. eller rättare sagt, nej det har jag inte. varför skulle jag det liksom, låter inte som något jag skulle göra speciellt inte eftersom jag även haft ikonen då den inte varit jailbreakad..

för det är inget särskilt som bara finns på 4:an eller?

På sidan 10 och 11 i manualen kan du se vilka ikoner som kan visas i statusraden. Där finns ingen sådan du nämner.

http://manuals.info.apple.com/en_US/iphone_user_guide.pdf#page10

Jag har inte haft en sådan ikon på vare sig iPhone 3G, 3GS, 4 eller 4S och inte i någon av de iOS-versioner jag kört, vilka varit 2.0 till 6.0.

ok, ska kolla igenom om jag har några gamla skärmdumpar från iphone som har ikonen så jag kan visa, troligtvis har jag slängt alla gamla skärmdumpar dock.

å andra sidan är det skitsamma, bara glad att det inte är en bugg

haha, detta är ju helt fantastiskt roligt. har ALLTID kollat just på den ikonen som jag talar om för att se om telefonen varit i ljudlös eller ej.

alltså aldrig vridit telefonen och kollat på knappen är satt till ljudlös.

så har ikonen synts så har den varit ljudlös, och om inte så har det varit ljud på.

undra om det kan vara så att det är någon app/tweak från cydia som även lägger till en sådan ikon?

sbsettings kanske, bitesms vet jag ändrar den stora ikonen som dyker upp när man t.ex sänker ljudet iallafall.

hm, det här ska jag gå till botten med!

Det är med 99,9 % säkerhet en tweak via jailbreak.

haha ja, börjar ju fundera på om jag har fått en liten släng av schizofreni.

tack för hjälpen iallafall!

1
Bevaka tråden