Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS kommer ej fram efter iOS 6

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 12:52

Efter att ha uppdaterat min 4S till iOS 6 så kommer inte alla sms fram. Min kollega har samma problem med sin 4S och iOS 6. Vad är detta? Kan jag göra något själv? Vi har båda Telia.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-09-24 13:08

Är det vanliga meddelanden eller iMessage som inte kommer fram, eller gäller det båda två?

Kontrollera att Imessgae är aktiverat. Det har varit en del strul med att några har varit tvunga att omaktivera Imessage.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 19:55
Ursprungligen av kajonas:

Är det vanliga meddelanden eller iMessage som inte kommer fram, eller gäller det båda två?

Jag vet inte riktigt... Vi noterade att sms som vi skickar till varandra inte kommer fram. Det är ju mellan två iPhone. I övrigt är det svårt att veta vad man inte fått eller fått iväg. Jag har iofs fått svar från de andra jag skickat.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kontrollera att Imessgae är aktiverat. Det har varit en del strul med att några har varit tvunga att omaktivera Imessage.

Ska kolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 22:00

Idag har jag upptäckt att dotterns sms inte kommer fram. Hon har en 4S med iOS 5.?(vet ej vilken version)

Det här är ju riktigt irriterande och direkt "farligt". I mitt jobb utgår man från att sms kommer fram och konsekvenserna kan bli stora om det inte sker. Kanske dumt att lita på sms men så jobbar vi.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-25 22:33
Ursprungligen av xms67:

Idag har jag upptäckt att dotterns sms inte kommer fram. Hon har en 4S med iOS 5.?(vet ej vilken version)

Det här är ju riktigt irriterande och direkt "farligt". I mitt jobb utgår man från att sms kommer fram och konsekvenserna kan bli stora om det inte sker. Kanske dumt att lita på sms men så jobbar vi.

Har du koll på att programmet har två "funktioner", dels som ett vanligt SMS (till ett telefonnummer), och dels som ett iOS-specifikt meddelande, med en emailadress som avsändare, typ?

Krånglar det brukar det vara den senare som strular. Logga ur iCloud och logga in igen, kolla inställningarna under Inställningar - Meddelanden, adresserna på Skicka och ta emot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 23:56
Ursprungligen av kenjon:

Har du koll på att programmet har två "funktioner", dels som ett vanligt SMS (till ett telefonnummer), och dels som ett iOS-specifikt meddelande, med en emailadress som avsändare, typ?

Krånglar det brukar det vara den senare som strular. Logga ur iCloud och logga in igen, kolla inställningarna under Inställningar - Meddelanden, adresserna på Skicka och ta emot.

Jag vet ju att det finns sms och iMessage men vet inte riktigt tekniken bakom. Det är mellan iPhone det klickar, vad jag vet.

Ser på andra ställen på nätet att fler drabbas.

Problemet kan ju mycket väl ligga hos operatören. Jag har varit med om att sms tar över ett dygn på sig att levereras.

Vi fick ingen feedback på om iMessage var avstängt i era telefoner, kollade du det? iMessage hade blivit avstängt för mig när jag uppdaterade till iOS 6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 09:59
Ursprungligen av Capeman:

Vi fick ingen feedback på om iMessage var avstängt i era telefoner, kollade du det? iMessage hade blivit avstängt för mig när jag uppdaterade till iOS 6.

Ja, det var/är påslaget. Uppdateringen stängde inte av det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-26 18:03

Det har blivit lite fördröjningar för mej ibland, att det kan ta 10-15 min innan ett iMessage kommer till iPhone. Men till datorn och iPad kommer det direkt.
Konstigt, Landskrona ligger på Ven i iPhone men inte i iPad....

Jag har missat 2st (vad jag vet) sedan uppdateringen. Men har även ett litet annat problem.
När jag får ett sms och inte läser det direkt så finns inte den lilla siffran på meddelande-appen där som en indikator på att jag har nya meddelanden. Är det någon mer som har tappat bort den lilla röda noteringen om antal nya meddelanden?

---
Hände någon gång till men nu efter en omstart så verkar den fungera normalt igen.

Senast redigerat 2012-09-28 00:24

Hos mig fungerar endast meddelanden (bara till vissa dock) med iMessage (till annan iMessage-användare) . Har fler telefoner (samma operatör, Tre). 4sen med iOS6 har jag testat att skicka drösvis med SMS. Men inga kommer fram (men från en 3G iPhone så är det inga problem att skicka till 4s). Har gått igenom allt som står på olika forum. Startat om, stängt av iMessage etc men problemet kvarstår.

Har nu också prövat med annan leverantör (Tele2), och det är ingen skillnad.

Funderar på om man kan nergradera, för iOS 6 känns inte helt färdigt (SMS-funktionen är väl kanske dock det allvarligaste jag stött på).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 06:29

Har du olika iCloudinloggningar på dem när du testar?

Ursprungligen av kenjon:

Har du olika iCloudinloggningar på dem när du testar?

Nej. Använder inte iCloud.

Hittade problemet. Jag var tvungen att slå av att Facebook fick använda sig av kontakter (i inställningarna). Nu fungerar det på alla telefoner.

Rätt så udda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-02 09:18
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Hittade problemet. Jag var tvungen att slå av att Facebook fick använda sig av kontakter (i inställningarna). Nu fungerar det på alla telefoner.

Rätt så udda.

Jag hittar inte den inställningen. Kan du(eller någon annan) beskriva lite mer detaljerat?

Ursprungligen av xms67:

Jag hittar inte den inställningen. Kan du(eller någon annan) beskriva lite mer detaljerat?

Settings - Facebook.

1
Bevaka tråden