Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3GS har fastnat vid blixten vid laddning

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-08 21:34

idag när min telefon dog och jag skulle sätta igång och ladda den så kommer den inte längre än till blixten. Det är lite rött på batteri ikonen mitt på skärmen och det finns en blixt. Den har stått i detta läge sen klockan 16 idag när jag satte i laddaren.

Vad gör man ?

edit: när jag drar ur laddaren så dyker också "laddar"ikonen upp på skärmen tillsammans med blixten.

Senast redigerat 2012-10-09 21:27

En bild skulle nog hjälpa. Har du testat att återställa den?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-08 21:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

En bild skulle nog hjälpa. Har du testat att återställa den?

telefonen kommer inte upp i itunes eftersom den inte startar. HIttar ingen bild får försöka beskriva lite bättre.

http://cdn1.iphonepyssel.se/wp-content/uploads/2011/08/ikon4.jpg

Det gröna batteriet ovan är tomt, och sedan längst till vänster är det rött. och precis nedanför batteriet är det en liten blixt som lyser. Tar ja bort laddaren så kommer det upp en laddningskontakt + blixt och så blinkar det röda.

Har provat att hålla i hemknappen och stänga av knappen utan resultat....

Ursprungligen av anteup:

telefonen kommer inte upp i itunes eftersom den inte startar. HIttar ingen bild får försöka beskriva lite bättre.

http://cdn1.iphonepyssel.se/wp-content/uploads/2011/08/ikon4.jpg

Det gröna batteriet ovan är tomt, och sedan längst till vänster är det rött. och precis nedanför batteriet är det en liten blixt som lyser. Tar ja bort laddaren så kommer det upp en laddningskontakt + blixt och så blinkar det röda.

Har provat att hålla i hemknappen och stänga av knappen utan resultat....

Förstår inte mycket av den beskrivningen. Kan du fota av skärmen med en kamera o posta den bilden?

Har du rätt typ av laddare alternativt har du testat med en annan laddare? I bästa fall är det laddaren som givit upp, blixten anger att laddning pågår/laddaren är ansluten. I värsta fall är batteriet slut...

  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-08 22:01

hittade bild!

http://www.acslater.com/images/iphone-battery-issue.jpg

när ja pluggar i laddare så försvinner kontakten och endast blixten är kvar.
cogito ergo mac

jag har provat med olika laddare, i hemmet och i bilen.

har varit såhär i 6 timmar nu....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-08 22:05

Fickludd i laddarkontakten?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-09 18:50

ingen som har någon tanke?

Som Joakimo skrev, skräp i kontakten? Annars är det nog dags för din lur att återförenas med Jobs på andra sidan.

Men om telefonen är riktigt urladdad så ligger den kvar en stund vid denna "blixt" innan batteriet blir tillräckligt laddat för att gå till nästa steg. Det har hänt ett par gånger för mig

edit: fast sex timmar var väl häftigt. Kan batteriet vara slut?

Skulle tippa på dålig kabel/kontakt, alt kasst batteri.

Uteslutningsmetoden är det enda sätt jag vet för att klura ut exakt vad som är fel. Skulle nog passa på att byta upp mig om jag vore du om det inte fungerar med annan kabel.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-10 07:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Skulle tippa på dålig kabel/kontakt, alt kasst batteri.

Uteslutningsmetoden är det enda sätt jag vet för att klura ut exakt vad som är fel. Skulle nog passa på att byta upp mig om jag vore du om det inte fungerar med annan kabel.

Batteriet har varit dåligt länge. laddar ur på bara några timmar vissa dagar. har provat med 3 olika kablar. dör även fast det finns batteri kvar osv. Jag beställde en iphone 5 den 28e när den kom ut men leveranstiden är värdelös. Plus jag hade viktig data på telefonen jag nu inte kommer åt. Det som är de värsta.

Då låter det definitivt som att batteriet gav upp. Min 3GS som jag har som skrottelefon har börjat visa samma symptom - dör fast det finns mellan 10-20% batteri kvar.

Du tog inte icloudbackup på telefonen så att det kan rädda datat? Eller en vanlig itunesbackup?

  • Medlem
  • sthlm
  • 2012-10-10 11:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Då låter det definitivt som att batteriet gav upp. Min 3GS som jag har som skrottelefon har börjat visa samma symptom - dör fast det finns mellan 10-20% batteri kvar.

Du tog inte icloudbackup på telefonen så att det kan rädda datat? Eller en vanlig itunesbackup?

Det är i en app, som jag lagrat 3 års data. Eventuellt att jag kan få tillbaka det om jag loggar in med samma account på appen men det är tveksamt. säkerhetskopierade här om dagen, men appen kommer inte med då jag inte hämtat den från appstore.

Är telefonen jailbreakad? Har inte en aning om hur det fungerar med backup av app-data för appar som inte tillhör App Store. Kanske är du rökt. En sak du kan prova, om det är viktiga data och du inte kommer åt dem på annat sätt kan ju vara att köpa en likadan telefon med kraschad skärm billigt och norpa batteriet. Det blir lite pilligt men om du har tur så kan du kanske få ur en backup ur den iaf.

1
Bevaka tråden