Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återställa iPhone som skyddats med lösenkod

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 20:25

Har en bekant vars dotter lyckats låsa sin iPhone efter att ha slagit fel lösenkod. De har aldrig haft den kopplad till iTunes så alternativet med att koppla den till den datorn den först synkades emot är uteslutet. Har från Apples sida testat det med att hålla inne hemknappen och ansluta telefonen till datorn. Då hittar iTunes telefonen i återhämtningsläge och säger att den måste återställas. Efter ett tag blir han ändå ombedd att knappa in sin lösenkod för att kunna återställa den. Jag har nu bett honom att sätta den i DFU-läge och testa återställning så får se vad resultatet blir.

Hur gör man annars? Har för mig att det bara är att blåsa rent dom om man låst dom men tydligen icke.

DFU-läge är det som gäller.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 20:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

DFU-läge är det som gäller.

Hoppas på att det fungerar, enligt Apple (iOS: Device disabled after entering wrong passcode) så ska det ju fungera med att bara köra hemknapp-metoden om man aldrig synkat den mot iTunes. Märkligt att det inte fungerar då, kanske dags att uppdatera sidan med rätt info?

Antar att du följt hemknappsproceduren på rätt sätt.

Det är nämligen fullt möjligt att återställa genom den metoden.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 20:35
Ursprungligen av grenhall:

Antar att du följt hemknappsproceduren på rätt sätt.

Det är nämligen fullt möjligt att återställa genom den metoden.

Den följdes enligt hemsidan ja. Telefonen avstängd, USB-sladden ansluten, håll inne hemknappen medans man ansluter telefonen och iTunes meddelar att den hittat en telefon som måste återställas. Men fortfarande begär den lösenkoden. DFU är sista utvägen, annars är den totalt inbrottssäker.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 20:48

Nu fick han upp error 3194, så han uppgraderar iTunes nu och testar DFU-läge igen. Efter 3194-meddelandet kom ändå meddelande om att enheten är lösenkodsskyddad upp, men det kanske försvinner om 3194-varningen försvinner?

Ursprungligen av CEk:

Nu fick han upp error 3194, så han uppgraderar iTunes nu och testar DFU-läge igen. Efter 3194-meddelandet kom ändå meddelande om att enheten är lösenkodsskyddad upp, men det kanske försvinner om 3194-varningen försvinner?

Detta tycker Apples supportdokument om felet iaf:

iTunes: Specifika felmeddelanden vid uppdatering och återställning och avancerad felsökning

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 20:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hoppas det hjälper. Tror inte jag pallar med att guida till ändring av hosts-filen utan då får nog jag sätta klorna i den imorgon istället.

Ursprungligen av CEk:

Hoppas det hjälper. Tror inte jag pallar med att guida till ändring av hosts-filen utan då får nog jag sätta klorna i den imorgon istället.

Hosts-filen är busenkel att pilla i. Har iofs gjort det allt för många gånger

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-11 21:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hosts-filen är busenkel att pilla i. Har iofs gjort det allt för många gånger

Ja, för mig är det också busenkelt. Men telefonsupport till någon som inte är lika bekväm med att göra det känns inte akutellt denna torsdagskväll.

1
Bevaka tråden