Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jogging app som också räknar höjdskillnad?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Springer med Nike+ just nu och det fungerar ju superbra, pepp och så, kartuppfattning av distansen med mera..
Problemet är att det är inga raka sträckor jag springer, utan mycket terräng med höjdskillnader.. Någon som känner till en snarlik som beräknar höjdskillnader och gör om det till kaloriförbränning etc? Konstigt att det inte finns med i Nike redan från början.

För Android finns denna, jäkligt bra redskap för analys av turen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.codekick.runningTracker&hl=en

Tack!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-13 12:09

Jag är ganska säker att Runkeeper kollar höjdskillnaden.

Testade precis och tyvärr så saknade Runkeeper också den funktionen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-13 23:25
Ursprungligen av D_Odell:

Testade precis och tyvärr så saknade Runkeeper också den funktionen.

Det kanske bara är webbversionen som visar höjdmeter. Där ska höjden synas i alla fall.

  • Medlem
  • 2012-10-13 23:27

Runkeeper visar grafer på höjd och annat i webbgränssnittet.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-14 10:45
Ursprungligen av Baron:

Runkeeper visar grafer på höjd och annat i webbgränssnittet.

Även på iPhonen.

Ursprungligen av Konrad:

Även på iPhonen.

Har lite svårt att finna detta. Visa gärna om tids finns

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-10-14 11:48

Nu vet jag inte om jag svarar på frågan, men bestämning i höjdled med GPS-systemet är inte lika bra som i jordytans plan. Får ibland besked om att jag är under vattnet när jag cyklar/springer över en bro t.ex. 10-15 m felmarginal är ju helt OK i sidled, men blir ju relativt sett mer i höjdled. Den ultimata appen skulle ju bestämma var man är och hämta höjden från en kartdatabas. Känner inte till om detta finns dock.
Kaloriförbränningen beräknas från pulsen, inte från höjdskillnaden.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-10-14 12:26

Garmin Connect (på webben) kan visa höjddata från databas. Det behövs ingen Garmin GPS för att använda tjänsten men den är lite petig med att man skickar upp fullt fungerande spår i formaten gpx, tcx och fit, räkna inte med att dom billigaste kina-GPSerna gör rätt.

"Vid höjdkorrigering görs korsreferenser av den horisontella position (latitud/longitud) som tillhandahålls av GPS mot höjddata som har inhämtats i professionella undersökningar. När korrigeringar av höjddata görs innehåller varje spårpunkt för din aktivitet höjddata från webbtjänsten, inte höjddata från GPS-enheten."

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-16 07:50

Konstigt, jag springer och går med Nike, man ser höjdskillnaderna i rutten man gjort om man loggar in på sin egen Nike+ sida? (på webben)

1
Bevaka tråden