Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa "mindre dyr" touch-tfn / iphone till 12-åring

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
min 12-åring vill väldigt gärna köpa en iphone, och han vill helst ha en ny....
Jag har haft en iphone i flera år och hade tänkt att köpa en version nr 5, men a) min son har inte så mycket pengar [och jag tycker att man bör tjäna ihop till en telefon om ska ha den], b) han tappar lätt grejor så det tar emot att köpa något jättedyrt.

samtidigt vill han i alla fall ha en touch-telefon.
Vilka alternativ har vi?
a) finns det någon mindre dyr iphone att köpa, var och hur? - säljs 4an [ej 4S].fortfarande?
b) finns det någon annan typ av touch-telefon som ni kan rekommendera som är billigare än iphone? (vi vill dock helst ha apple iphone)...

mvh Jonas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-16 19:13

Både iPhone 4 och 4S säljs fortfarande nya i 8GB-modell.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-16 19:29
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
min 12-åring vill väldigt gärna köpa en iphone, och han vill helst ha en ny....
Jag har haft en iphone i flera år och hade tänkt att köpa en version nr 5, men a) min son har inte så mycket pengar [och jag tycker att man bör tjäna ihop till en telefon om ska ha den], b) han tappar lätt grejor så det tar emot att köpa något jättedyrt.

samtidigt vill han i alla fall ha en touch-telefon.
Vilka alternativ har vi?
a) finns det någon mindre dyr iphone att köpa, var och hur? - säljs 4an [ej 4S].fortfarande?
b) finns det någon annan typ av touch-telefon som ni kan rekommendera som är billigare än iphone? (vi vill dock helst ha apple iphone)...

mvh Jonas

Nu svär man väl i kyrkan men en Samsung Gio kostar undet 1000 kronor och är en välbyggd och tålig mobil med bra touch, Bättre val än en beggad iPhone som man inte vet hur länge den håller och vad den varit utsatt för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-16 20:49

Jonas, jag är i samma båt med barn som först efter en prövotid med old school-lurar fått en 3GS innan de samlar till nyare iPhones genom att hjälpa till mer hemma och göra lite mer än de obligatoriska läxorna. Dissa inte en begagnad 3GS för en tusing

Har du inte helförsäkring med drulle? Om din grabb är slarvig av sig så är det att rekommendera, oavsett vilken telefon du väljer.

Sedan har du alltid möjligheten att dra av kostnaden för självrisken på hans veckopeng

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-17 09:37

Iphone 4 kostar 3300 ny och det kan man få en riktigt kompetent android för, men å andra sidan får man dras med androids nackdelar.
Men om du ska köpa 5'an, kan du inte ge honom din gamla?

1
Bevaka tråden