Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommande aktiviteter syns inte i notiscenter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 01:45

Hej, i ett par dagar så har inte kommande aktiviteter inlagda i min kalender synts i notiscenter. Mycket synd tycker jag, det är så enkelt att dra neråt och se vad man har inbokat. Jag har aktiviteter inbokade imorgon torsdag men notiscenter envisas med att vara tomt.

Har en iPhone 5 med iOS6

Är det någon som känner igen detta och/eller har en lösning?

Kör du orginalkalendern? Testat att starta om telefonen? Till vilket konto har du din kalender knuten mot?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 03:52

Ja, jag kör Kalenderappen som följer med. Synkar med iCloud. Har provat att starta om och avaktivera synkroniseringen och aktiverat igen.

Dubbelkollat inställningarna för kalender-appen i Inställningar > Notiser också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-17 14:20

Dubbelkolla även så att du visar den kalendern som aktiviteterna ligger i, i kalender-appen.

Testa även att skapa en helt ny kalender och göra en aktivitet där. Skapa en på iCloud och en lokat på luren för att se om det blir någon skillnad.

Senast redigerat 2012-10-17 15:51

Testat att återställa den?

Min 4S visar inte heller kommande aktiviteter i och med iOS 6.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 19:54

Nu är det mindre än 24 timmar kvar tills mina aktviteter och därmed syns dessa i notiscenter.

Jag tvekar på att det har funkat så här förut men det verkar som det är detta som är meningen nu iallafall.

Jo så funkade det innan också. Men mina aktiviteter (som börjar kl 13 imorgon) syns inte än. De brukade ju dyka upp, kursiverat...

1
Bevaka tråden