Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 21:21

Själv kör jag med appen Delivery och den är äckligt bra. Bara att ladda ner widget:en från hans hemsida och signa upp hos för tjänsten junecloud så pushas allt till alla prylar. Tjänster/företag som stöds kan hittas här:

Delivery Status touch 4.7 ~ iPhone, iPod touch, and iPad ~ Junecloud

Bäst featuren är nog att den känner tracking nr om man kopierat det innan man öppnat appen, dessutom märker den från vart du har köpt den och vilken tjänst produkten skickas via.

Btw, jag fick min iPhone 5 från UK IDAG!!! Gick sjukt smidigt via borderlinx/dhl. Tog 1,5 dag från det att apple skickade den till att DHL levererade den till min dörr.

Sjukt nöjd!!

Over and out!

Senast redigerat 2012-10-12 23:36

Härligt av Telia att leverera fruns iPhone 5 innan helgen. Inte lika snyggt att de skickade ut nano-SIM-kortet först idag, så det kommer nästa vecka...

Ursprungligen av Adrian B:

Härligt av Telia att leverera fruns iPhone 5 innan helgen. Inte lika snyggt att de skickade ut nano-SIM-kortet först idag, så det kommer nästa vecka...

Sax?

.

Ursprungligen av keptang:

Sax?

.

Ska till Telias butik imorgon, men annars hade det blivit saxen. Kanske blir det ändå bara som experiment

Ändå dåligt av Telia, de har haft tre veckor på sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-13 18:06
Ursprungligen av Adrian B:

Ska till Telias butik imorgon, men annars hade det blivit saxen. Kanske blir det ändå bara som experiment

Ändå dåligt av Telia, de har haft tre veckor på sig.

Det är fett dåligt av dom. Själv beställde jag via Telias twitter konto och fick det hemskickat efter 4 dagar (inkl eftersändning). Det kom på direkten till skillnad från min iPh5 från UK haha

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-10-16 16:59

Idag kom mina två Lightning to USB-kablar efter tre veckor. Nu saknas bara något att använda dom till. Leveransdatum 29/10.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-10-17 16:51

Jag beställde en Svart iPhone 5 64 GB av Telia kl 11 den 21e september. Är det någon mer som beställt exakt samma telefon av Telia samma datum som ännu inte fått den? Jag blev nyss lovad att den kommer skickas den 5 november och blev då fly förbannad på dem. Var min reaktion befogad?

Ursprungligen av Spooky:

Var min reaktion befogad?

Nej.

.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-10-17 17:08

Inte ens om jag avslöjar att min bror som beställde samma telefon för 10 dagar sedan på Telias hemsida fick den idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-17 19:17
Ursprungligen av Spooky:

Inte ens om jag avslöjar att min bror som beställde samma telefon för 10 dagar sedan på Telias hemsida fick den idag?

Vill du ha den snabbare är det bara att acceptera att du måste avbeställa och plocka upp en telefon i butik istället

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 08:41

En kompis åkte till Stockholm (och Täby) igår, så nu har jag avbeställt via AppleStore på webben.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-10-18 10:22

Exempel på Telias kundvård:

Citat:

Din beställning blev tyvärr fellagd utav handläggaren. Den fick därför läggas om manuellt några gånger och lades därför i lagerkö den 2012-10-01 .

Det är tyvärr anledningen till varför din beställning fått ett senare leveransdatum (5 nov). Vi beklagar detta.

Alltså -Vi har gjort fel men det finns inget vi kan göra för att rätta till vårt misstag.

Ursprungligen av Spooky:

Exempel på Telias kundvård:

Alltså -Vi har gjort fel men det finns inget vi kan göra för att rätta till vårt misstag.

Det är väl tyvärr resultatet av en begränsad tillgång till telefoner. Om de skulle prioritera upp din telefon så är det någon annan i kön som blir nedprioriterad och det är ju heller inte riktigt rättvist.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 16:48
Ursprungligen av pmarriott:

Det är väl tyvärr resultatet av en begränsad tillgång till telefoner. Om de skulle prioritera upp din telefon så är det någon annan i kön som blir nedprioriterad och det är ju heller inte riktigt rättvist.

Där håller jag inte med dig, jag tycker det hade varit 100% rättvist.

Det är för mig självklart att han ska prioriteras upp då det är där han skulle ha legat om inte Telia hade schabblat. Den där andre i kön hade ju inte legat där han ligger om inte Spooky hade lagts sist i kön utan han hade då haft ett senare datum, vilket hade varit korrekt eftersom Spooky ligger före.

Är det någon om fått en telefon av 3 på senaste? Jag beställde en den 21 september ( svart 32gig) och leveransdatumet har flyttats fram hela tiden och nu fick jag igår mail om att 31 oktober är nästa bud.

Får inte 3 butikerna in några lurar alls? Jag menar skulle man kunna ha tur och få tag på en om man jagar runt eller är det kön som gäller?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-20 12:48
Ursprungligen av jurassic579:

Är det någon om fått en telefon av 3 på senaste? Jag beställde en den 21 september ( svart 32gig) och leveransdatumet har flyttats fram hela tiden och nu fick jag igår mail om att 31 oktober är nästa bud.

Får inte 3 butikerna in några lurar alls? Jag menar skulle man kunna ha tur och få tag på en om man jagar runt eller är det kön som gäller?

Beställde min vita 32:a av 3 den 25/9 och fick den levererad 28/9.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-10-20 12:33

Jajg beställde en 32gig den 21:e från Telia. Har haft leveransdatum 29/10 ett par veckor nu. Verkar inte vara mycket bättre än 3.

Ursprungligen av Zip_THN:

Jajg beställde en 32gig den 21:e från Telia. Har haft leveransdatum 29/10 ett par veckor nu. Verkar inte vara mycket bättre än 3.

segt.

Har någon lyckats köpa en Iphone över disk senaste tiden. ( förutom i Applestoren i Täby)

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-10-21 14:21

Beställde en 32gb Svart iPhone 5 från Telia 28/8 - Preliminärt leveransdatum var då 3/11
Nu, 21/10 har leveransdatumet förhalats till 4/12, kommer jag ens få den i år?

Så otroligt tröttsamt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-21 22:36
Ursprungligen av P-W:

Beställde en 32gb Svart iPhone 5 från Telia 28/8 - Preliminärt leveransdatum var då 3/11
Nu, 21/10 har leveransdatumet förhalats till 4/12, kommer jag ens få den i år?

Så otroligt tröttsamt

Har du verkligen inte tillgång till en Telia-butik?

Ursprungligen av zinned:

Har du verkligen inte tillgång till en Telia-butik?

Hur skulle det hjälpa?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-22 10:14
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

Hur skulle det hjälpa?

Jo, det känns som att många av någon märklig anledning beställer från operatörerna över nätet istället för att gå till en butik och sedan tycker de att det tar lång tid. Det tar alltid lång tid när man beställer luren över nätet. Alltid.

Det går mycket snabbare att ta det över disk, face to face med personal i butik.

Ursprungligen av zinned:

Jo, det känns som att många av någon märklig anledning beställer från operatörerna över nätet istället för att gå till en butik och sedan tycker de att det tar lång tid. Det tar alltid lång tid när man beställer luren över nätet. Alltid.

Det går mycket snabbare att ta det över disk, face to face med personal i butik.

I det här fallet så använder ju telias nätbutik och de fysiska butiken samma kö (säger de iaf.) så det ska inte påverka när man beställde. Jag beställde den 24 på nätet och fick precis uppflyttat från 29 okt till den 19 nov... Det enda jag kan gräma mig över är är att jag inte traskade in i en butik den 28 och plockade en av de obokade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-22 10:25
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

I det här fallet så använder ju telias nätbutik och de fysiska butiken samma kö (säger de iaf.) så det ska inte påverka när man beställde. Jag beställde den 24 på nätet och fick precis uppflyttat från 29 okt till den 19 nov... Det enda jag kan gräma mig över är är att jag inte traskade in i en butik den 28 och plockade en av de obokade.

Precis, dock stämmer det inte i verkligheten.

Det finns alltid möjligheten att ordna om man har en person att tala med, de kan också ha telefoner i butik tillgängliga trots att de "inte ska ha det".

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-10-22 14:37
Ursprungligen av Marcus Wernvik:

I det här fallet så använder ju telias nätbutik och de fysiska butiken samma kö (säger de iaf.) så det ska inte påverka när man beställde. Jag beställde den 24 på nätet och fick precis uppflyttat från 29 okt till den 19 nov... Det enda jag kan gräma mig över är är att jag inte traskade in i en butik den 28 och plockade en av de obokade.

Tog och ringde närmaste butikerna för mig förra veckan och då sa dom att det var slut även i butikerna, alltså samma som på nätet.
Men det är klart, man kan ju ha såpass tur att det finns en kvar just när man åker dit men när jobb och annat kallar så hinner man inte göra en chansning. Dock så tycker man att 4/12, alltså nästan 9 veckor leveranstid är bedrövligt.

EDIT: Nu står det Prel. Leverans 19/11 - Kanske fick dom in en laddning till nu?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-22 10:48

T ex någon som har beställt och inte hämtat ut. Den blir ju "över" då.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-22 11:44

Börjar visst hända nåt på telia i umeå blev framflyttad från 2012-10-30 till 2012-10-25

Beställde den 1/10

Senast redigerat 2012-10-22 12:08

Även jag har besökt några tre-butiker. Ingen har haft telefoner innan och en försäljare sa - Ni som beställt får telefoner innan oss.

någon som har fått sin iPhone 5 beställd i telenorbutik (under eller efter den 27/10)? vilken modell? datumen på deras informationssida skjuts fram hela tiden känns det som

Beställt en ny iPhone 5? Vi ger dig den info du behöver!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-10-25 18:27

Jag och min fru beställde var sin 5:a 32gig från Telia 21/9. De första två veckorna for beräknat leveransdatum fram och tillbaka flera gånger. Det stabiliserade sig sedan på 29/10. Där har det legat stilla de senaste tre veckorna nu. 29/10 är ju nu på måndag så det börjar ju bli nära nu. Det som känns lite tveksamt är att leveransdatum legat still i tre veckor.
Vad tror ni? Kommer vi att få våra telefoner på måndag?

Bevaka tråden