Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För er som beställt era telefoner med långt leveransdatum, vad står det under er orderstatus? Jag fick ett mail från eurofinance om att validera min identitet och står bara "Beställning behandlas".

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-16 07:13

Samma här.

  • Medlem
  • 2012-10-17 07:36

Tidigare har beloppet varit reserverat i min internetbank men inte längre, har fått de tidigare reserverade beloppet tillbaka på mitt konto.

Var då orolig för att min beställning hade avbeställts men det hade den inte, står fortfarande "Beställning behandlas".

Är det nån mer som varit med om detta?

Ursprungligen av Ere:

Tidigare har beloppet varit reserverat i min internetbank men inte längre, har fått de tidigare reserverade beloppet tillbaka på mitt konto.

Var då orolig för att min beställning hade avbeställts men det hade den inte, står fortfarande "Beställning behandlas".

Är det nån mer som varit med om detta?

Ja, det frågar folk jämt om här. Pengar kan bara vara reserverade en viss tid, sen måste reservationen släppas. Det påverkar inte beställningen eller den slutliga betalningen.

Om du söker med Google på 99mac så hittar du den frågan många gånger om (site:99mac.se reservation).

Ursprungligen av Capeman:

Ja, det frågar folk jämt om här. Pengar kan bara vara reserverade en viss tid, sen måste reservationen släppas. Det påverkar inte beställningen eller den slutliga betalningen.

Om du söker med Google på 99mac så hittar du den frågan många gånger om (site:99mac.se reservation).

Vi kanske skulle ha en stor blinkade röd klibbig historia om detta överst på alla sidor här på 99mac.se?

Någon som har koll på hur tillgången av femmor ser ut på Apple Store Täby? Någon som har lyckats reservera en de senaste dagarna alternativ åkt ut och kunnat köpa direkt?

Har utan framgång försökt reservera än fyra dagar i sträck. Vet inte om det beror på att jag avbokade två reservationer i rad (kom saker emellan som gjorde att jag inte kunde hämta upp den) eller om tillgången faktiskt är låg.

Jag har också försökt boka hela veckan. Verkar vara snustorrt på lagerfronten. Eller så har vi bara otur i lotteriet...

Ursprungligen av Stefan Aronsson:

Jag har också försökt boka hela veckan. Verkar vara snustorrt på lagerfronten. Eller så har vi bara otur i lotteriet...

Får väl hoppas att de börjar skicka iväg telefoner till oss som har beställt via hemsidan nu då

Ursprungligen av Stefan Aronsson:

Jag har också försökt boka hela veckan. Verkar vara snustorrt på lagerfronten. Eller så har vi bara otur i lotteriet...

Jag har också försökt i princip varje dag, utan framgång.
Jag tror att det beror på att jag beställer utan SIM kort (utan abonnemang).
Kunder som beställer med abonnemang har förtur och så länge dom är tillräckligt många blir det inget över till oss.

Ursprungligen av Lumineux:

Jag har också försökt i princip varje dag, utan framgång.
Jag tror att det beror på att jag beställer utan SIM kort (utan abonnemang).
Kunder som beställer med abonnemang har förtur och så länge dom är tillräckligt många blir det inget över till oss.

Jag har försökt beställa MED abonnemang, så jag vet inte. Verkar ju vara rena lotto.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-20 19:12

Jag beställde utan SIM i tisdags (vit 64), och på onsdag fanns den för avhämtning.

Vit 64 är ju iofs en av de mindre populära modellerna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-21 12:17

Visst, men den går att få tag på.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-22 06:49

Är det nån som tror att vi får våra iPhone i veckan? Min order har inte ändras något ännu och är fortfarande på beställning behandlas.

Ursprungligen av what:

Är det nån som tror att vi får våra iPhone i veckan? Min order har inte ändras något ännu och är fortfarande på beställning behandlas.

Förmodar att du har beställt online. Jag tror att den möjligtvis att den skickas denna veckan men inte kommer förrän nästa vecka! Hoppas på det iaf!

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-22 11:17
Ursprungligen av Gustav.89:

Förmodar att du har beställt online.

Ja, beställde den 28 september så det har varit en lååååång väntan! Riktigt dåligt när man sen hör att Apple Store Täby och massa Tele butiker har på lager (fast kanske inte nu)!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-22 11:30
Ursprungligen av what:

Ja, beställde den 28 september så det har varit en lååååång väntan! Riktigt dåligt när man sen hör att Apple Store Täby och massa Tele butiker har på lager (fast kanske inte nu)!

Så är det ju alltid. Man ska inte beställa över nätet utan köpa i butik.

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-22 14:02

Jo, jag hoppas vi får en egen Apple butik i Malmö snart!

Ursprungligen av what:

Är det nån som tror att vi får våra iPhone i veckan? Min order har inte ändras något ännu och är fortfarande på beställning behandlas.

Likadant för mig hoppas det händer något snart...

YES! Förbereder leverans nu!

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-10-22 18:17

Härligt! Då har du din snart, vad beställde du?

Ursprungligen av what:

Härligt! Då har du din snart, vad beställde du?

Beställde 28:e, en svart 64GB

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-22 18:36
Ursprungligen av hector11:

YES! Förbereder leverans nu!

Samma här, beställde 28/9...:D
16GB svart

Med andra ord, jag kommer aldrig att få min, jag beställde min den 9:e oktober

Min har också fått ändrad status till "Förbereder leverans", äntligen!

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-23 09:55

"Din beställning W2xxxxxxx har skickats.

Mer information om leveransen finns nedan.
Ditt leveransnummer är xxxxxxxx.
Vi räknar med att beställningen levereras till din leveransadress senast 24/10/2012."

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-10-23 11:03

Min skickades idag...
Fick mailet imorse vid 06.
Beställde den 28e klockan 02:06 16GB Svart.

Mer information om leveransen finns nedan.
Ditt leveransnummer är *************.
Vi räknar med att beställningen levereras till din leveransadress senast 29/10/2012.
Apple Store

Hmm, såg nu att det skickas med UPS, inte helt idealiskt enligt mig.

Skulle faktiskt föredra posten, där kan man hämta sitt paket själv istället för att UPS ska misslyckas med sin leverans (privat adress när man är på jobbet) och så kör de tillbaka paketet till annan ort (i mitt fall)

Nu blev min precis skickad, beställde dock en Mini displayport till VGA adapter ocskå, kanske därför min skickades några timmar senare. Iaf så är den skickad nu och beräknad lev datum är imorgon

Jepp, trodde faktiskt att de skulle skicka från Kina denna vecka och att man kunde förvänta sig leverans tidigast nästa vecka - men nu har jag fått både mail och sms om att telefonen anländer redan imorgon

Beställde Svart 16Gb natten den 28 sept.

Bevaka tråden