Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Griffin iTrip

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det något särskilt med hörlursuttaget på en iPod, eller kan man köra iTrip på en PowerBook också?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2003-06-25 15:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alderman
Är det något särskilt med hörlursuttaget på en iPod, eller kan man köra iTrip på en PowerBook också?

Powermatning är en extra kontakt som sitter på iTripen och som inte finns på någon dator. Så då skulle du få montera den stående vinkelrätt mot datorn och lösa matningen på annat sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-06 18:50

Har iPod30GB.. söker FM-sändare. iTrip ska fungera med 5/10/20 GB vad jag läst. Dvs gamla serien iPods.

Någon som vet hur det ligger till?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-06 18:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Har iPod30GB.. söker FM-sändare. iTrip ska fungera med 5/10/20 GB vad jag läst. Dvs gamla serien iPods.

Någon som vet hur det ligger till?

Kommer snart

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Går att förbeställa på Macoteket verkar det som...

  • Medlem
  • Partille
  • 2003-07-08 14:31

Köpte en Belkin transmitter i NY - det var den Apple själva rekommenderade till nya Ipoden

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=1&Product_Id=140984[/URL]

Citat:

Skrevs ursprungligen av leo
..eller så knatar man ner på stan och köper man en sån här för 149 spänn på clas ohlson, så kan man lyssna på ipoden genom bilstereon, helt lagligt.

Vem fan kör med kasetter i bilen nu förtiden?? Visst 149,-, men då får man byta till en atik stereo i bilen. :=)

He he kul test... Har precis fått min från Macoteket - funkar klockrent! Ljudet är det heller inget fel på i min kärra... skulle vilja säga att det är rent lysande bra!

Självklart drog jag till Norge och testade den. Vill ju inte vara på fel sida om lagen om man säger så

"Jag har testat iTripen på en ministereo med små högtalare hemma"

Bor du i Asien?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-13 09:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av tyrell
"Jag har testat iTripen på en ministereo med små högtalare hemma"

Bor du i Asien?

Jepp, i Jakarta i Indonesien.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Jepp, i Jakarta i Indonesien.

Ja, det står ju för fasen det. Var nog lite trött i skallen när jag läste testet.

Ursäkta

  • Medlem
  • 2003-07-13 22:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av macgunde
Ett minus (-) : Man måste trycka ner den ordentligt ifall den ska fungerar, tog en stund för mig att fatta
Mvh Daniel

Det problemet hade jag med fjärrkontrollen. Dock upptäckte jag det ganska omgående, men först trodde jag den var trasig

Köpte min iTrip hos inLife på Sveavägen och fick ett mycket bra bemötande av personalen.

  • Medlem
  • 2003-09-24 22:25

Har använt iTripen under en tid, men tycker att den piper, ljudet är tunnt, den tappar strömförsörjningen från iPoden när bilen hoppar till OCH det är svårt att byta frekvens, då man måste avbryta spelandet av låtar, för att spela låten som om man har tur byter frekvens till den man vill ha... Har därför bytt till den Oootroligt mycket bättre Audia X från Digiana, som har en extern display dår man kan ställa in frekvensen, en vanlig 3,5 mm plugg så den passar till alla hörlursuttag OCH den har ett ljud som slår iTripen med iaf 17 hästlängder... Kostar lite mer ($69 inkl frakt) men det är den värd!:o)

Du har möjligtvis ingen länk till företaget som dels säljer den eller som tillverkar den?

Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Du har möjligtvis ingen länk till företaget som dels säljer den eller som tillverkar den?

www.digiana.net

  • Medlem
  • Boston
  • 2003-09-29 16:56

Jag kör iPoden med kassettadapter mot en orginalstereo från '99.

Jag tycker att ljudet är fullt acceptablt, i bilen har man ju vägbrus etc som stör ändå... Men jag kanske inte är nå'n större audiofil heller...

Blev väldigt nyfiken på Audia X lösningen. Jag har själv en Ndio MP3 spelare som jag är mycket nöjd med eftersom man kan rippa vinylskivor direkt från förstärkaren utan att koppla in datorn. Men självfallet har jag varit mycket avis på alla iPod ägare som haft såna finesser som iTrip som gör att de kan kombinera Mp3 spelaren med bilens FM radio. Om man på detta sätt kunde fixa samma finess på Ndion vore det toppen.

Så nu är frågan, funkar det med alla apparater med 3,5 hörlursjack?

Och vad hette företaget där du beställde den - länken som lades upp gick direkt till tillverkaren, men vad jag kunde se har de ingen försäljning.

  • Medlem
  • 2003-10-17 23:27

Har som sagt nu testat min Audia X sedan september o den är helt enkelt bäst!! Fungerar till allt som har en 3,5 mm plugg.
Räckvidd på jobbet är en radie på minst 20 meter...om man har en radio med "normal" antenn. Enda problemet/fördelen är att den använder ett eget AAA batteri som brukar räcka en dryg arbetsdag (ca 11 timmar), så laddningsbara batterier är att föredra. Använder den både i bilen på väg till jobbet och på jobbet så alla som vill kan få lyssna på lite reklamfri radio!;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-20 12:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av knure
Använder den både i bilen på väg till jobbet och på jobbet så alla som vill kan få lyssna på lite reklamfri radio!;)

Annars finns ju alltid P1!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-29 19:50

Finns iTrip överhuvudtaget att köpa i Sverige nu? Frågade nyligen på Kullander&Kullander i Malmö men enligt dem så säljs den överhuvudtaget inte längre pga dess "olaglighet".

Någon?

Karl Peter

Ursprungligen av Karl Peter:

Finns iTrip överhuvudtaget att köpa i Sverige nu? Frågade nyligen på Kullander&Kullander i Malmö men enligt dem så säljs den överhuvudtaget inte längre pga dess "olaglighet".

Någon?

Karl Peter

Jag blev paff när någon ovan sade att dom köpt den på inlife! Vad jag har hört så har den varit olagligt sen releasedatum pga post och telestyrelsens regler. typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 18:18
Ursprungligen av martenbjork:

Jag blev paff när någon ovan sade att dom köpt den på inlife! Vad jag har hört så har den varit olagligt sen releasedatum pga post och telestyrelsens regler. typ.

Ja, men Inlife "försökte" ändå sälja ett lager, men post och telestyrelsen var snabbt där och beslagtog de resterande iTriparna. Men de hann sälja ganska många iallafall.

Håll koll i vårt annonsforum och annonsera själv. Det kan finnas de som har en liggandes - som jag. Ska höra med hon som har iPoden om hon vill ha den, annars får du gärna köpa den.

Den fungerar till original iPoden.

Vad gäller räckvidden så kan jag gå runt med min iTrip i hela huset utan problem, och lyssna både på stereon i vardagsrummet och bergsprängaren i köket. Samtidigt. Hade lite problem i början dock. Kanske på grund av att jag bara använde stereons "interna" antenn, kanske beror det också på vilken frekvens man använder. Har dock testat flera frekvenser och de flesta funkar utmärkt på åtskilliga meters avstånd (=hela huset, med flera väggar emellan). Signalkvaliteten verkar dock bero på volymen, så vid tysta partier kan det ibland brumma en del. Till en del kan man kompensera för detta genom att vrida upp volymen på iPoden och ner den på radion. Brummandet är dock ett minimalt problem eftersom det uppträder så sällan. Fantastisk pryl

Åhfan. Jag köpte iaf en iTrip i AbuDhabi. Jag tycker den är sådär halvbra. Fungerar bra om man låter den ligga nära mottagaren. Irriterande även med frekvensinställaren. Tråkigt att alla frekvenser syns som låttitlar i Spellistor. Lågt betyg från min sida.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-04-02 08:05

Jag köpte min på Macoteket men det är ca 2 år sen och de slutade efter beslaget hos Inlife.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-20 09:18

Jag är ruskigt nöjd med min iTrip mini. Det enda negativa är att styrfilerna inte går att undvika när man kör shuffle på iPoden.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-20 10:33
Ursprungligen av Adl:

Jag är ruskigt nöjd med min iTrip mini. Det enda negativa är att styrfilerna inte går att undvika när man kör shuffle på iPoden.

Skapa en smart-spellista som filtrerar bort alla filer som innehåller "griffin technology" och kör den på shuffle, så slipper du kanalbyte

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-20 10:03

Jag har en AirPLay från Xtrememac. Till skillnad från iTrip ställer man frekvensen direkt med knappar - smidigt.
Tyvärr är det svårt att hitta bra mottagarfrekvens och jag tycker inte ljudet är sådär jättebra...

Men den är ju fin!

(Köpt i USA)

Bevaka tråden