Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som fått sin iPhone 5 - Första intrycken?

Tråden skapades och har fått 477 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 01:04

Väldigt få dagar än så länge. Men batteriet verkar mycket bra. Tog den ur laddning 06.00. Har använt den som en normal kontorsdag och hemmakväll. Just nu har jag 34% kvar.

Har precis fått min svarta. Jag gillar inte alls tonen på skärmen jämfört med min 4:a. Gulare och för mycket mättnad. SJälvklart kommer man vänja sig men finns det någon app som reglerar färgtemperaturen på skärmen?

Annars tycker jag den är grym på alla plan.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-11-07 08:15

Inte en repa på min svarta, haft den sen lanseringsnatten (då jag fick den första utbytt direkt över disk då den hade en liten repa). Men den nya har klarat sig perfekt. Visst har kanske inte haft den i samma ficka som nycklar, vilket jag aldrig har med någon mobil. Tycker man får räkna med att få repor om man lägger sin mobil tillsammans vassa metallföremål! Precis som man får räkna med att glaset krossas om man tappar den. Man undrar ibland om folk brukar ta sina bilnycklar och gnuggar den mot lacken på bilen och sen blir förbannade för att det blir repor?

Ursprungligen av Pascoe:

Man undrar ibland om folk brukar ta sina bilnycklar och gnuggar den mot lacken på bilen och sen blir förbannade för att det blir repor?

Klockren formulering!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-07 15:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Klockren formulering!

Hade ju varit en relevant jämförelse om någon faktiskt hade tagit sina nycklar och repat sin iPhone. Mig veterligen har ingen i tråden gjort detta så förstår inte riktigt parallellen?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-07 17:47
Ursprungligen av CEk:

Hade ju varit en relevant jämförelse om någon faktiskt hade tagit sina nycklar och repat sin iPhone. Mig veterligen har ingen i tråden gjort detta så förstår inte riktigt parallellen?

Det finns en irriterande android fanboy på mitt jobb som gottade sig i ryktena att iPhone 5 skulle vara känslig för repor.
Så för att bevisa att så inte är fallet tog jag 3.5 mm kontakten till head setet och skrapade på baksidan och jag gjorde det hårt.
Så hårt att jag blev rädd att jag gjort ett misstag för det blev många synliga märken på baksidan.
Men som på alla andra videos man kan se på Youtube räckte det med att torka med fingrarna så försvann dom.

Min uppfattning är att iPhone 5 är mycket bättre än tidigare iPhone´s att motstå yttre påverkan.
Bara det att fingeravtrycken inte syns så lätt som på 4,4S är ett jättestort plus.

Ursprungligen av CEk:

Hade ju varit en relevant jämförelse om någon faktiskt hade tagit sina nycklar och repat sin iPhone. Mig veterligen har ingen i tråden gjort detta så förstår inte riktigt parallellen?

Har du redan glömt alla youtubeklipp som lades upp med folk som gjorde just det? Det var i mångt och mycket dessa filmer som användes som bevis att femman var lättrepad. Så jag tycker fortfarande att det är en klockren kommentar.

http://www.youtube.com/results?search_query=iphone+5+keys+scratch&oq=iphone+5+keys&gs_l=youtube.3.3.0l4.2824.5663.0.8787.13.9.0.4.4.0.93.511.9.9.0...0.0...1ac.1.6Otwj88fPb8

.

Ursprungligen av CEk:

Hade ju varit en relevant jämförelse om någon faktiskt hade tagit sina nycklar och repat sin iPhone. Mig veterligen har ingen i tråden gjort detta så förstår inte riktigt parallellen?

Jag har kört mina nycklar på både fram- och baksidan av min och inte lyckats repa den. Bara för att jag vet att den skulle tåla det. Om jag gjorde samma manöver på min bil skulle jag inte bli glad.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-07 20:09
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har kört mina nycklar på både fram- och baksidan av min och inte lyckats repa den. Bara för att jag vet att den skulle tåla det. Om jag gjorde samma manöver på min bil skulle jag inte bli glad.

Beror på vilken kondition din bil är i

Ursprungligen av lappen71:

Beror på vilken kondition din bil är i

Hämtade den fabriksny i torsdags.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-11-08 12:42
Ursprungligen av pmarriott:

Hämtade den fabriksny i torsdags.

Skryt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-08 15:00
Ursprungligen av lappen71:

Skryt

Beror ju på vad det är för bil. En fabriksny Hyundai Atos exempelvis hade jag inte räknat in i kategorin "skryt".

Ursprungligen av CEk:

Beror ju på vad det är för bil. En fabriksny Hyundai Atos exempelvis hade jag inte räknat in i kategorin "skryt".

Det är en Folka. Passat med stora dieseln och ganska mycket lull-lull. Faktiskt en av de trevligaste bilarna jag haft. Till och med bättre än min förrförra bil, en BMW 520d från 2007.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-08 22:49
Ursprungligen av pmarriott:

Det är en Folka. Passat med stora dieseln och ganska mycket lull-lull. Faktiskt en av de trevligaste bilarna jag haft. Till och med bättre än min förrförra bil, en BMW 520d från 2007.

Passat är trevliga! Hade en själv som tjänstebil på mitt förra jobb. Själv är jag svag för designen på CC, gillar coupélooken fast praktiken med fyra dörrar. Tror faktiskt min nästa bil blir en CLS AMG.

Ursprungligen av CEk:

Beror ju på vad det är för bil. En fabriksny Hyundai Atos exempelvis hade jag inte räknat in i kategorin "skryt".

Kan vara "lite skryt" eftersom den inte tillverkas längre. Att då få den som "fabriksny" vore inte så dumt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-08 23:38
Ursprungligen av adress@mac:

Kan vara "lite skryt" eftersom den inte tillverkas längre. Att då få den som "fabriksny" vore inte så dumt.

Tog bara den första icke-skrytbara bil som poppade upp.

Jag har tappat min svarta femma i marken några gånger och kan meddela att den tål stryk men färgen blir inte fin efteråt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 22:52

Jag har köpt min första miljöbil, Prius. Absolut bästa jag haft! Saknar bara dragkrok.
Kanske ska flytta till en biltråd...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-09 08:09

Renault 4L - den riktiga skrytbilen!

Ta upp eventuella kommentarer om bilar i en ny tråd, kladda inte ned denna tack

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-09 12:41
Ursprungligen av Specias:

Ta upp eventuella kommentarer om bilar i en ny tråd, kladda inte ned denna tack

Mitt första intryck av 5:an är att den både passa och går jäkligt bra ihop med min bil!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-11 11:18

Hur funkar styrningen från de bilar som har det inbyggt, men adaptern till Lightning? Jag har läst att det kan vara problem, så jag menar specifika modeller.

Ursprungligen av kenjon:

Hur funkar styrningen från de bilar som har det inbyggt, men adaptern till Lightning? Jag har läst att det kan vara problem, så jag menar specifika modeller.

För min del kommer jag att fortsätta styra med ratten, oavsett bilmodell, trots Lightning.

Någon mer än jag som är vänsterhänt? Känns som hörlursurtagets placering är gjort med högerhänta i åtanke.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-11 14:52
Ursprungligen av jurassic579:

Någon mer än jag som är vänsterhänt? Känns som hörlursurtagets placering är gjort med högerhänta i åtanke.

Vad tycker du blir problem för dig som är vänsterhänt? Kan inte själv komma på något

Jag är dock högerhänt.

Ursprungligen av zinned:

Vad tycker du blir problem för dig som är vänsterhänt? Kan inte själv komma på något

Jag är dock högerhänt.

För mig med ganska stora händer så när jag håller i telefonen så hamnar hörlurssladden mitt i handen. Håller du med höger hand så hamnar den mer åt fingrarna. Luddig förklaring men jag ska försöka ta en bild. K

Testa själv vet jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-12 09:18

Jag må vara högerhänt men telefonen håller jag alltid i vänster hand. Jag upplever inga problem, dock är det inte så ofta han använder headset'et

Ursprungligen av Christer H:

Det heter Telenor Pott med Surf 199.

Men fick en special deal av Telenor (och normalt ringer man för hela månadsbeloppet för endast 69 öre/min & dessutom ingår fri surf inom Sverige i upp till 3 Mbit/s och 3000 fria sms/månad).

Så här ser det ut för mig: Fri surf inom Sverige, med uppgraderad surf i upp till 10 Mbit/s, 100mms, 3000 fria sms, 3000 samtals minuter i månaden. Pris 249kr/mån

Det var maxhastigheten jag undrade över eftersom du inte fick över 10mbps.

Ursprungligen av grenhall:

Det var maxhastigheten jag undrade över eftersom du inte fick över 10mbps.

Det konstiga var ju att jag kom upp i nästan 14mbit då mitt abonnemang var begränsat till "upp till 10mbit".

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-09 10:44

Nu har jag träffat på 3 st iPhone 5 som har problem med hörlursuttaget. Det kommer bara ljud ur ena hörluren. En skickade in sin och fick den utbytt men upptäcker samma sak på utbytesenheten. Testat återställningar, rengöring och hörlurarna i en telefon och de fungerar som de ska.

Någon annan som stött på detta fenomen?

Bevaka tråden