Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att streama från iPad (3)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-10 17:18

God eftermiddag.
Jag har fått problem med att streama material (framförallt längre videoklipp i videostorlek) från nätet efter att jag uppdaterade till 6.0.1. När jag går in på en sida så får jag upp play-symbolen med sträcket över. Jag har försökt att ladda om sidan, testat flera sidor men det funkar inte. Har någon stött på samma problem? Vad kan vara fel?

99Mark

Har du kollat upp om ngt så aneklt som att du har lite krock på nätkanalerna?

Använder du och grannen samma frekvenser kan det bli de mest konstiga störningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-10 18:04

Ursäkta för min okunskap, men skulle du kunna omformulera dig? Om du har någon idé hur man löser det hela.

ÉDIT: Testade på min iPhone med 6.0.1 via 3G. Samma problem. Måste vara något med uppdateringen.

Senast redigerat 2012-11-10 18:31
Ursprungligen av 99Mark:

Ursäkta för min okunskap, men skulle du kunna omformulera dig? Om du har någon idé hur man löser det hela.

ÉDIT: Testade på min iPhone med 6.0.1 via 3G. Samma problem. Måste vara något med uppdateringen.

Eller som Goflorp säger, något med nätverket.

Ursprungligen av 99Mark:

Ursäkta för min okunskap, men skulle du kunna omformulera dig? Om du har någon idé hur man löser det hela.

ÉDIT: Testade på min iPhone med 6.0.1 via 3G. Samma problem. Måste vara något med uppdateringen.

1) Testa att starta om router, sedan iPhone/iPad.

2) Vad har du för internetkoppling, jag har en polare som kör så snålt att han knappt klarar köra videokonferens och han gnäller hela tiden Typ 1MBit/s

3) Du ansluter väl till ngn Wifi-router hemma? Typ Airport Extreme, Airport Express eller nån pryl med annat namn.
Denna pratar med datorn, iPhonen, iPaden etc på någon KANAL som bestäms antingen automatiskt elller manuellt av dig.

Har du en Mac stående som kör Wifi kan du hålla nere A°LT samtidigt som du tar ner menyn med WifiSymbolen.
När du nu drar med musen över de nätverk du ser - oftast grannarna. Så ser du lite siffror.

Om du ser att flera använder kanal 6 på 2,4GHz kan det vara det som stör.

Då får du byta kanal. Eller hota rycka loss din grannes njurar om inte han byter
Jag bor i höghus, du ser hur många nät jag ser...

Hur du gör det är olika poå olika burkar. OFTAST skall man ansluta en nätverkskabel till burken.
Ansluta till en IP-adress med sin webläsare, logga in. - passa på att byta namn och lösen sedan och KOM IHÅG DET.
Ställ in den så långt ifrån dina grannars kanaler du kan. Använder de 6,4,8,9,11 och 13 - sätt din på 1 eller 2....

I Program/Verktyg ligger nätverksverktyget, det skall vi titta på lite senare.... om det behövs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-11 11:23
Ursprungligen av Goflorp:

1) Testa att starta om router, sedan iPhone/iPad.

2) Vad har du för internetkoppling, jag har en polare som kör så snålt att han knappt klarar köra videokonferens och han gnäller hela tiden Typ 1MBit/s

3) Du ansluter väl till ngn Wifi-router hemma? Typ Airport Extreme, Airport Express eller nån pryl med annat namn.
Denna pratar med datorn, iPhonen, iPaden etc på någon KANAL som bestäms antingen automatiskt elller manuellt av dig.

Har du en Mac stående som kör Wifi kan du hålla nere A°LT samtidigt som du tar ner menyn med WifiSymbolen.
När du nu drar med musen över de nätverk du ser - oftast grannarna. Så ser du lite siffror

Om du ser att flera använder kanal 6 på 2,4GHz kan det vara det som stör.

Då får du byta kanal. Eller hota rycka loss din grannes njurar om inte han byter
Jag bor i höghus, du ser hur många nät jag ser...

Hur du gör det är olika poå olika burkar. OFTAST skall man ansluta en nätverkskabel till burken.
Ansluta till en IP-adress med sin webläsare, logga in. - passa på att byta namn och lösen sedan och KOM IHÅG DET.
Ställ in den så långt ifrån dina grannars kanaler du kan. Använder de 6,4,8,9,11 och 13 - sätt din på 1 eller 2....

I Program/Verktyg ligger nätverksverktyget, det skall vi titta på lite senare.... om det behövs

Tack goflorp, nu löste det sig!

Rubriken borde väl ändå vara streaming till iPad och inte från?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-11 09:20

Vilka sidor försöker du streama från? Funkar t.ex. SVT Play?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-11 12:55

Och hur då? Kan ju vara bra att veta ifall någon annan får samma fel.

1
Bevaka tråden